وجود ۲۷ نیروگاه خورشیدی در قوچان

رئیس اداره برق قوچان گفت: هم اکنون ۲۷ نیروگاه خورشیدی در این شهرستان دایر است که سه واحد آن توسط ادارات بنا به مصوبه هیات وزیران با هدف کاهش و مصرف بهینه برق ایجاد شده اند.

وجود ۲۷ نیروگاه خورشیدی در قوچانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،هادی مهدی زاده رئیس اداره برق قوچان گفت : گرچه بنا بر تکلیف هیأت وزیران مبنی بر استفاده از انرژی پاک و تجدیدپذیر و اصلاح الگوی مصرف، دستگاه‌های اجرایی موظف به ایجاد نیروگاه خورشیدی روی بام ادارات هستند، اما هنوز این امر بطور کامل در قوچان محقق نشده است.

رئیس اداره برق قوچان تصریح کرد: همچنین در چارچوب تلاش برای اصلاح الگوی مصرف برق تاکنون ۱۵۷ تفاهمنامه با کشاورزان و صنایع در قوچان منعقد شده تا مصرف نیروی برق از ساعات اوج به ساعات غیراوج تغییر کند.

مهدی زاده گفت: در ایام تابستان میزان مصرف برق در بازه‌ای ۴۰ روزه نسبت به تولید برق افزایش می‌یابد. این آمار نشان می‌دهد تا ۱۵ درصد کمبود نیروی برق در همین بازه زمانی ایجاد می‌شود که تنها راه منطقی رفع آن کنترل مصرف برق است.

وی افزود: برآورد کنونی پیک مصرف برق در کشور ۶۱ هزار مگاوات ساعت، در خراسان رضوی دو هزار و ۶۰۰ مگاوات ساعت و در قوچان ۵۷ مگاوات در زمان اوج مصرف است.

رئیس اداره برق قوچان میانه‌روی و صرفه جویی در مصرف انرژی را یک تکلیف ملی توصیف و ادامه داد: اعمال خاموشی برق پارسال در بازه یک ساعت و نیمه در روز به صورت چرخشی در مناطق مختلف شهر قوچان اجرا شد، اما امسال به دلیل وجود منابع آبی خوب، در صورت مدیریت درست و مصرف بهینه با حداقل خاموشی یا حذف آن روبرو خواهیم بود.

مهدی زاده افزود: اقداماتی نظیر ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، تغییر ساعت اوج مصرف، مدیریت صحیح و بهینه موجب صرفه‌جویی ۱۵ درصدی در مصرف برق می‌شود، ولی اگر چنین اقداماتی صورت نگیرد الزاماً در قوچان به سمت خاموشی خواهیم رفت.

انتهای پیام//ع.م

۲۷ نیروگاه خورشیدی در قوچان دایر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.