انعقاد تفاهم نامه ایجاد دومین کارخانه نوآوری کشور در شیراز

تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی دومین کارخانه نوآوری کشور و پارک اقتصاد دیجیتال در شیراز منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اظهار کرد: تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی دومین کارخانه نوآوری کشور و پارک اقتصاد دیجیتال شیراز بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری فارس، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران و شرکت مهد تجارت گستران عطار، در محل کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) به امضا رسید.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه با هدف تاسیس کارخانه نوآوری با ماموریت جذب شتابدهنده ها، استارتاپ ها، و شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه الکترونیک، مخابرات و فناوری اطلاعات به امضا نمایندگان طرف‌های مذکور رسیده و مقرر است در محل کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) راه اندازی شود.

مهرداد سهرابی، برخی از مفاد این تفاهم نامه را شامل حمایت‌های مالی از واحد‌های پذیرش شده در شبکه از طریق صندوق‌های فعال در این حوزه، تمهید ساز و کار لازم برای سرمایه گذاری روی طرح ¬‌های مورد علاقه، کمک به بازارسازی محصولات واحد‌های فناور و دانش بنیان عضو شبکه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد.

وی اضافه کرد: با تاسیس کارخانه نوآوری و پارک توسعه اقتصاد دیجیتال، شرکت‌های حوزه ICT و افراد مستعد در این حوزه می‌توانند در این محل مستقر و از قوانین ویژه مطابق با پارک‌های فناوری برخوردار شوند.

انتهای پیام/چ

تفاهم نامه ایجاد دومین کارخانه نوآوری کشور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.