سپهرزاد: پاداش جاکارتا حق مسئولان دوومیدانی نیست

مربی تیم ملی دوومیدانی گفت: پاداش جاکارتا حق مسئولان دوومیدانی نیست که نیمی از این پاداش را به افراد دیگری بدهند.

هادی سپهرزاد مربی تیم ملی دوومیدانی کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توافق مسئولان دوومیدانی برای اهدای نیمی از پاداش جاکارتا به مربیان سازنده شهرستان‌ها و کارمندان فدراسیون اظهار کرد: این پاداش حق مسئولان دوومیدانی نیست که اکنون به توافق رسیدند که نیمی از آن را به افراد دیگری بدهند. این پاداش باید به مربیان زحمت کش دوومیدانی تعلق بگیرد که در سرما و گرما ورزشکاران را تمرین می‌دهند تا افتخارآفرینی کنند. وزارت ورزش و جوانان این پاداش را به فدراسیون دوومیدانی داده تا به مربیانی  بدهد که ورزشکار در بازی‌های آسیایی داشتند، اما این پاداش به کسانی تعلق گرفته است که مربی نبودند و شاگردی هم در این بازی‌ها نداشتند.

سپهرزاد درباره اینکه شکایتی علیه فدراسیون دوومیدانی بابت پاداش‌ها کرده است، اظهار داشت: بله شکایت نامه‌ای تنظیم کردم که هنوز به مراجع قضایی ندادم و در آینده‌ای نزدیک شکایتم را تقدیم سازمان بازرسی کل کشور می‌کنم.

فدراسیون دوومیدانی زحمات ما مربیان را نادیده می گیرد 

مربی تیم ملی دوومیدانی درباره اینکه چه تعداد از سکه هایش کسر شده است، بیان کرد: از پاداش من ۲/۵ سکه کم شده است و در ۳ مسابقه به عنوان مربی بودم که اسمم برای یکی از مسابقات رد نشد. مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در مسابقات هندوستان اسمش را به عنوان سرپرست رد کرده است و اسم مرا رد نکرد. زحماتی که ما کشیدیم را فدراسیون نادیده گرفت. من در زمان مسابقات هندوستان با فدراسیون دوومیدانی قرارداد داشتم و مربی احسان حدادی در آن مسابقات بودم، اما کیهانی اسم مرا رد نکرد. اسم  مرادی و محمد زاده به عنوان مربی برای مسابقات هندوستان رد شده است، اما خبری از اسم من نیست. ۱۱ سکه باید به من برای مسابقات هندوستان تعلق می‌گرفت که کیهانی اسم مرا نداده و خودش را به عنوان سرپرست تیم معرفی کرده است.  

کیهانی به تنهایی قصد دارد قانون پاداش ها را تغییر بدهد 

سپهرزاد درباره اینکه قرار است این پاداش‌ها بین مربیان و کارکنان فدراسیون تقسیم شود، گفت: نحوه تقسیم پاداش‌ها در آئین نامه وزارت ورزش و جوانان نوشته شده است و باید اجرا شود و کیهانی به تنهایی قصد دارد این قانون را عوض کند. تا جایی که اطلاع دارم جوابیه  وزارت ورزش و جوانان این است که عین این قانون اجرا شود و اگر فدراسیون دوومیدانی  اسامی معرفی کرده است که لیاقت دریافت پاداش نداشتند بر چه اساسی این افراد را معرفی کرده است.

اسامی اعلام شده برای دریافت پاداش مربی نیستند 

او ادامه داد: کیهانی برای مسابقات آسیایی ۳ مربی خارجی برد که آن‌ها مربیان حدادی، تفتیان و شیری بودند و به طور کلی  پاداش به مربیان خارجی تعلق نمی‌گیرد و  این پاداش باید به مربیان داخلی داده شود. به هر حال کیهانی مقصر اصلی مسائل به وجود آمده است و مشکل از آنجا شروع شد که او اسامی برای پاداش معرفی کرده است که در بازی‌های آسیایی مربی نبودند. او قصد دارد سیستم پاداش دهی وزارت ورزش و جوانان را اصلاح کند در حالی که این سیستم برای الان نیست و از ۴۰ سال پیش تاکنون این قانون اجرا می‌شود.

کیهانی می خواهد از پاداش حدادی کل دوومیدانی را سیراب کند  

او تصریح کرد: اشتباه کیهانی این است که حق و حقوق مربیان، ورزشکاران و کارمندان را به طور کامل نمی‌دهد و می‌خواهد از پاداش مدال آوری ۲ ورزشکار شیرینی به کل مجموعه دوومیدانی بدهد. پاداش برای مربی است که ورزشکارش مدال آورده است و حقوق برای مربی است که ورزشکار را تمرین می‌دهد. او به مربیان پایه حقوق نمی‌دهد و در نهایت می‌خواهد با پاداش حدادی کل دوومیدانی را سیراب کند. در سایر فدراسیون‌ها کارمند اضافه کار می‌گیرد و مربیان هم حقوق می‌گیرند و به مربیان قهرمان هم پاداش می‌دهند و این موضوع در همه فدراسیون‌ها به طور منظم صورت می‌گیرد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی برای کسب کرسی در آسیا ابایی از خرج کردن ندارد 

سپهرزاد بیان کرد: عدالت این است که رئیس فدراسیون دوومیدانی حق و حقوق مربیان را بدهد   و طرح سازماندهی مربیان را اجرا کند. همچنین حق و حقوق ورزشکاران که به اردو رفتند را باید کیهانی بدهد. کیهانی در فدراسیون دوومیدانی فقط  کار‌های شخصی اش را انجام می‌دهد و به دنبال کسب کرسی‌های بیشتر است و به پیشرفت دوومیدانی توجهی ندارد. ورزشکارانی همانند احسان حدادی با زور و مقاومت توانستند امکاناتی برای خود فراهم کنند. رئیس فدراسیون دوومیدانی برای کسب کرسی در آسیا هیچ ابایی از خرج کردن ندارد و سفر‌های متعددی انجام می‌دهند. معتقدم که دلیل شکست ما در قهرمانی آسیا این بود که کیهانی پیگیر مسائل شخصی خود بود تا کرسی در آسیا بگیرد به همین علت اردو‌های ضعیف برای تیم ملی برگزار شد و نتایجی که می‌خواستیم نگرفتیم. اگر رئیس فدراسیون دوومیدانی وقت بیشتری می‌گذاشت به جای ۲ مدال، ۵ مدال در آسیا می‌گرفتیم.  


بیشتر بخوانید:

غیاثی: اجازه نمی‌دهم کیهانی از کلاه من نمد بسازد/ صالحی امیری جلویش را خواهد گرفت

کیهانی: من تشخیص می‌دهم که پاداش جاکارتا را به چه کسانی بدهم/ از مربیان قبل از اعزام به مسابقات تعهدنامه می‌گیریم

صیامی: درصد زیادی از پاداش جاکارتا را به مربیان شهرستان‌ها می‌دهیم


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار