جنجال جدید دختر رئیس جمهور / ایوانکا چه رویا‌هایی در سر دارد؟

در روز ورود دونالد ترامپ به خاک کره شمالی، هیأت آمریکایی برای گرفتن عکس با همتایان کره‌جنوبی در کاخ آبی در سئول صف کشیده بودند و مایک پومپئو در پشت این گروه ایستاده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ترامپ و پرزیدنت مون جائه این، در وسط جمعیت، در کنار همسر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی ایستادند. نفر بعدی در این صف، عضو کابینه آقای ترامپ یا عضو تیم امنیت ملی نبود؛ او ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا بود. زمانی که عکاسان شروع به عکس‌گرفتن کردند، پومپئو سعی داشت ایوانکا را کنار بزند و جلوتر بیاید. سرانجام ایوانکا ترامپ کنار رفت تا آقای پومپئو بتواند بین او و همسر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی قرار بگیرد.

جنجال جدید دختر رئیس جمهور / ایوانکا چه رویا‌هایی در سردارد؟


بیشتربخوانید: زوایایی پنهان از برج فوق لاکچری ترامپ


این لحظه نقش غیر قابل پیش‌بینی ایوانکا در جریان سفر‌های آقای ترامپ به آسیا کمی مشخص شد: دختر اول (به جای بانوی اول) که در کانون توجه جهانیان قرار دارد، در تلاش است تا خود را به عنوان یک دیپلمات معرفی کند.

در واشینگتن، مقامات امنیت ملی از حضور گسترده ایوانکا در خارج از کشور تعجب کرده بودند؛ اما افرادی که نزدیک به ترامپ بودند، گفته‌اند که اتفاق عجیبی نیفتاده و این روال همیشگی است.

دولت نشان داده که ایوانکا بانوی اول نیست؛ اما ملانیا ترامپ، کسی که رئیس‌جمهوری را در سفر‌های اخیرش به اروپا و توکیو همراهی کرده است، از سفر به اوزاکا برای اجلاس گروه ٢٠ و سپس سفر به سئول سر باز زده است. مسئول ارتباطی ملانیا و حالا کاخ سفید دلیلی برای انصراف او از این سفر ارایه نکرده است. در عوض دختر اول دولت آمریکا خود را به صورت بی‌سابقه‌ای به عنوان عضوی از هیأت نمایندگان آمریکایی و عضوی از خانواده ترامپ معرفی کرده است.

نه تنها پیشتر، هیچ یک از فرزندان روسای‌جمهوری آمریکا چنین فرزند بانفوذی که در دولت فعالیت داشته باشد، نداشته‌اند؛ بلکه چنین موضوعی هم بی‌سابقه بوده که فرزند رئیس‌جمهوری در نشست گروه ٢٠ در کنار مقامات کابینه قرار بگیرد. یکی از نشانه‌های این رفتار می‌تواند این باشد که ایوانکا می‌خواهد رابطه خود را با رهبران جهان توسعه دهد.

در طی این سفر چهار روزه، ایوانکا دیدار‌ها و جلسات زیادی را در حاشیه نشست گروه ٢٠ داشت.دولت فرانسه ویدیویی را منتشر کرده است که در آن ایوانکا تلاش می‌کند تا با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، ایمانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، کریستین لاگارده، رئیس صندوق بین‌المللی پول و ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا ارتباط کلامی برقرار کند، اما کسی توجهی به او نمی‌کند.
پس از این موضوع، کاخ سفید نیز ویدیویی را منتشر کرد که در آن ایوانکا در دیدار سه‌جانبه‌ای به همراه ترامپ، رئیس‌جمهوری هند و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، حضور دارد؛ جایگاهی که همواره به یکی از اعضای تیم امنیت ملی تعلق داشت، به ایوانکا ترامپ اختصاص داده شده بود.

ایوانکا ترامپ همچنین به همراه هیأت آمریکایی به سئول رفته بود، جایی که او در کاخ آبی (کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی) با همسران رهبران گروه ٢٠ و وزیر امور خارجه کره‌جنوبی دیدار و گفتگو داشت؛ در حالی که پدرش دست در دست کیم جونگ اون، پایش را در خاک کره‌شمالی می‌گذاشت.

در این سفر، مشاور امنیت ملی ترامپ، اما حضور نداشت و گفته شده بود که او کره را به مقصد مغولستان به منظور گفتگو‌هایی در مورد امنیت منطقه و مسائل اقتصادی و زیرساختی ترک کرده است. مایک پومپئو نیز تا حد زیادی در این سفر به حاشیه رانده شده بود و فقط در زمان عکس‌گرفتن سعی داشت خود را نشان بدهد. در این میان، اما چیزی که از دید عکاسان مخفی ماند، این بود که وقتی دونالد ترامپ به همراه کیم جونگ اون از مرز عبور کرد و حدود ٥٠ دقیقه در آن‌جا بود، ایوانکا نیز از مرز میان دو کره گذشت و وارد یک پناهگاه شد؛ جایی که مقامات دیگر، بیرون از آن ساختمان انتظار می‌کشیدند. یکی از خبرنگاران از ایوانکا پرسید که به نظرش کره‌شمالی چگونه می‌آید؟ و او پاسخ داد: «تجربه سورئالی بود».

با همه این اوصاف، اما باید تا سال ٢٠٢٤ صبر کرد و دید آیا ایوانکا تصمیم به شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گیرد یا نه؟ آیا رفتار‌های او نشان از این دارد که می‌خواهد جا پای پدر بگذارد و نقش خود را در سیاست پررنگ‌تر کند؟ باید منتظر ماند.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

دختر ترامپ به دنبال چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Oman
ناشناس
۰۶:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۸
فقط یک دلیل واضح و مشخص دارد همین که او همسر یک صهیونیست بنام جرالد کوشنر است و کاملا مشخص است که در آینده صهیونیسم روی دوستی و حمایت جمهوری خواهان و دموکرات ها هم حساب باز نکرده است و راسا خود وارد گود شده و قدرت را در آمریکا قبضه خواهد کرد، این خانم در آینده یا رییس جمهور آمریکا خواهد بود یا بانوی اول.