قدرت و شکوه زن؛ قدرت‌ها و ویژگی‌هایی که برخی از بانوان از آن بی‌خبرند +فیلم

در دین مبین اسلام زن قدرت و جایگاه ویژه ای دارد که برخی از آنها بی خبرند، در ادامه ویدئویی را درخصوص قدرت و شکوه زن از حجت الاسلام پناهیان مشاهده می کنید.

قدرت و شکوه زن؛ قدرت‌ها و ویژگی‌هایی که برخی از بانوان از آن بی‌خبرند +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مظاهر و جلوه‌های جمال و رحمت حق در نظام خلقت زن است که در این نظام همانند هر موجود دیگری از سه جایگاه برخوردار است. جایگاه عام که معلول سنت عام خداوند است که شامل هر موجودی می‌شود. جایگاه خاص که معلول سنت خاص خداوند است که شامل برخی آفریده‌ها می‌شود و جایگاه اخص که معلول سنت اخص خداوند است که مرتبه ویژه‌ای از موجودات را در بر می‌گیرد. جایگاه عام او همان تسبیح و تقدیس خداوند در تمام مراتب وجودی به عنوان آفریده خداوند است که مانند همه موجودات مشمول هدایت عام خداوند نیز می‌شود. جایگاه خاص او همان قدرت به ظهور رساندن و شکوفا کردن قوا و استعداد‌های درونی به صورت طبیعی و تکوینی است که بر اساس اراده، اختیار، آگاهی و هدف خاص صورت می‌پذیرد و جایگاه اخص او همان قدرت تشخیص حق و باطل و پذیرش دین و آراستن نفس به فضائل اخلاقی است. زن در تمام این جایگاه‌ها همتای مرد است.

بدون تردید ارزش وجودی زن از ارزش وجودی مرد جدا نیست و هر دو طبق آیه قرآن به زیباترین نحو و شایسته‌ترین شکل آفریده شده اند، «اعطی کلشیٍ خَلقَه ثم هدی؛ خداوند آنچه را که لازمه وجودی آفرینش هرچیزی بود به آن عطا کرده و راه کمال و حرکت را نیز به وی نشان داده است »؛ و هدف از آفرینش زن همچون مرد رسیدن به حقیقت بندگی و تقرب به درگاه خداوند متعال است. همچنین هر کدام از این دو برای رسیدن به کمال خود خلق شده اند نه اینکه اصل کمال مرد باشد و زن تنها ابزاری برای کمال یابی مرد محسوب شود بلکه زن و مرد در کمال همدیگر نقش موثری دارند و مکمل یکدیگرند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان که کتابی را درخصوص قدرت و شکوه زنان در کلام رهبر معظم انقلاب و امام خمنی (ره) له تحریر در آورده است در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) ویدئویی را تحت این عنوان منتشر کرده است و به تشریح جایگاه رفیع زن در اسلام پرداخته است. در ادامه می توانید این ویدئو را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: زنان ، سخنرانی ، پناهیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار