سرمایه‌گذاری پنج شرکت دیگر در پروژه رانندگی خودران تویوتا

شرکت‌های مزدا، سوزوکی، سوبارو، ایسوزو و دایهاتسو نیز به پروژه مشترک تویوتا و سافت‌بانک ژاپن پیوستند.

سرمایه‌گذاری پنج شرکت دیگر به پروژه رانندگی خودران تویوتابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشرفت فناوری وسایل‌نقلیه خودران به حدی رسیده که بسیاری از شرکت‌ها سرمایه‌گذاری هنگفتی برروی این بخش انجام داده‌اند و در حال بررسی یا تولید سیستم رانندگی خودران اختصاصی خود هستند. البته دستیابی به این فناوری پیچیده ساده نیز، به همین جهت برخی برند‌های کوچک‌تر ترجیح می‌دهند تا فناوری رانندگی خودران را از شرکت‌های بزرگ‌تر خریداری کنند یا با آن‌ها در تولید این فناوری، همکاری داشته باشند. اما برخی شرکت‌ها نیز قدمی بزرگ‌تر برداشته و به دنبال تولید سیستم وسایل نقلیه خودران شهری هستند و به خصوص در بخش وسایل نقلیه عمومی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری ۹ شرکت برروی پروژه Monet

از همین رو شرکت بزرگ تویوتا که با سافت‌بانک ژاپن (یکی از شرکت بزرگ ارتباطات و مخابرات در ژاپن) به تازگی همکاری را در زمینه تولید سیستم رانندگی خودران شهری آغاز کرده‌اند، مشترکان جدیدی خواهند داشت. ۵ برند مطرح خودروسازی در ژاپن با اعلام همکاری با تویوتا و سافت‌بانک به پروژه تولید فناوری رانندگی خودران این دو شرکت پیوستند، به گزارش رویترز، شرکت‌های مزدا، سوزوکی، سوبارو، ایسوزو و دایهاتسو که آینده این پروژه را درخشان ارزیابی کرده بودند، تصمیم گرفتند با تویوتا و سافت‌بانک مشارکت داشته باشند. به نقل از منبع، هر کدام از پنج شرکت یاد شده، ۲ درصد در پروژه Monet هستند. این سیستم که برای اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۸ معرفی شد، یک پلتفرم در حال توسعه بر اساس درخواست در بخش وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس‌های شهری است، به این ترتیب که هرشخص با اتصال به این پلتفرم، وسیله نقلیه عمومی را در خواست کرده و اتوبوس‌های خودران بر سر راه خود، افراد را سوار و پیاده می‌کنند. در ماه مارس شرکت‌های هوندا و هینو موتورز نیز برروی این پروژه سرمایه‌گذاری کردند تا تعداد تمام شرکت‌های وابسطه به پلتفرم Monet به تعداد ۹ برسد، همچنین کل سرمایه این پروژه به ۳۲.۲ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. البته با سرمایه‌گذاری پنج شرکت جدید، این رقم باز هم افزایش پیدا خواهد کرد. تویوتا و سافت بانک هرکدام ۳۵ درصد سهم و هوندا و هینو موتورز هر کدام ۱۰ درصد از این پلتفرم سهم دارند.

سرمایه‌گذاری پنج شرکت دیگر به پروژه رانندگی خودران تویوتا

سرمایه‌گذاری پنج شرکت دیگر به پروژه رانندگی خودران تویوتا

سرمایه‌گذاری پنج شرکت دیگر به پروژه رانندگی خودران تویوتا

سرمایه‌گذاری پنج شرکت دیگر به پروژه رانندگی خودران تویوتا

سرمایه‌گذاری پنج شرکت دیگر به پروژه رانندگی خودران تویوتا

سرمایه‌گذاری پنج شرکت دیگر به پروژه رانندگی خودران تویوتا

پروژه Monet در وهله اول به ارتقاء سیستم نقلیه شهری خودران و الکتریکی در ژاپن تمرکز دارد، اما این پروژه در سال آینده به دیگر کشور‌های جنوب شرق آسیا نیز وارد می‌شود، به همین رو، سدآوری زیادی در انتظار سرمایه‌گذاران برروی این پروژه است.


بیشتر بخوانید:طرح مفهومی ابرخودروی آفرود لامبورگینی منتشر شد +تصاویر


انتهای پیام/

سرمایه‌گذاری برای پروژه رانندگی خودران تویوتا

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار