فعالیت ۸۰ هزار حافظ قرآن در نیروی انتظامی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از فعالیت ۸۰ هزار حافظ قرآن در نیروی انتظامی کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در ششمین جشنواره قرآنی فرماندهی انتظامی مازندران در ساری گفت: قرآن و وجود پیامبر و ائمه اطهار نور است و عالم مادی و دنیوی ظلمت و تاریکی است.

وی معرفت قرآنی را بالاترین معرفت ها و شناخت ها در برابر علوم مادی و تجربی برشمرد و افزود: در جامعه امروز به علت کم رنگ شدن همین معرفت دینی و قرآنی شاهد برخی ناهنجاری های اجتماعی ، اخلاقی و بدحجابی ها در جامعه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی، قرآن را نسخه شفابخش، هدایت، سعادت، پیشرفت و تعالی بشریت دانست و گفت: امروزه بشریت به دلیل دوری و پشت کردن به خدا و دوری از معرفت دینی و قرآنی گرفتار انسان های بی خرد و ناشایست همچون سیاستمداران غربی و مستکبر شده است.

وی دست یابی به جامعه قرآنی را مستلزم انس با قرآن و توجه به برنامه های قرآنی از جمله مسئله حفظ قرآن در جامعه دانست و افزود: در حوزه نهضت حفظ قرآن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نیروی انتظامی کشور ۸۰ هزار حافظ دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: از این تعداد حافظ، ۴۰۰ نفرحافظ کل قرآن هستند که در نظر داریم تا پایان برنامه 5 ساله این تعداد را به یک هزار نفر افزایش دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با اشاره به اینکه با همفکری علما و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، پلیس در تراز انقلاب را شاخص گذاری کردیم، افزود: در نظر است، این شاخص ها به صورت موضوعی در بین کارکنان فراگیر شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا از برگزاری مسابقات سراسری قرآن ویژه نیروهای مسلح کشور به میزبانی نیروی انتظامی در سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به فعالیت های صورت گرفته بحمداله در این نیرو از لحاظ کمی و کیفی به کانون فعالیت های جامعه قرآنی تبدیل شده است.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران نیز در این جشنواره قرآنی گفت: گام های موثری در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در سطح یگان های انتظامی استان برداشته شده است.

وی به راه اندازی دارالقرآن کریم در ستاد انتظامی استان با استانداردهای آموزشی در رشته های قرائت ، درک مفاهیم و حفظ قرآن خبر داد و افزود: برگزاری کلاس های آموزشی برای کارکنان معاونت ها و پلیس های تخصصی یک روز در هفته از دیگر اقدامات این فرماندهی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است.

سردار میرفیضی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های این فرماندهی، برگزاری جلسات محفل انس با قرآن کریم در مساجد و بقاع متبرکه و اماکن مقدس امامزادگان در استان است ، گفت: معتقدیم پلیس مردمی و دینی باید در کنار مردم باشد و یکی از شاخص های پلیس در تراز انقلاب ، پلیس قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه ۴۲ درصد از حافظان قرآن در سطح فرماندهی انتظامی استان را خانواده کارکنان اعم از فرزندان و همسران تشکیل می دهند، افزود : ۳۵ درصد از حافظان از کارکنان کادر و بقیه از کارکنان وظیفه هستند..

انتهای پیام/ م

تداوم فعالیت ۸۰ هزار حافظ قرآن در نیروی انتظامی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار