برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز

مرحله نهایی مسابقات قرآن، عترت و نماز در پنجشنبه و جمعه ۳۰ فرودرین ماه جاری در ساری برگزار می‌شود.

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان در هر سه مقطع در مرحله آموزشگاهیِ این مسابقات شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز از اوایل سال تحصیلی آغاز شد و با استقبال گسترده دانش‌آموزان همراه بود، افزود: بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند و حدود ۴ هزار شرکت کننده نیز به مرحله استانی راه پیدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: مرحله نهایی مسابقات قرآن، عترت و نماز آستانه میلاد منجی بزرگ عالم بشریت امام زمان (عج) در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار خواهد شد.

نیکزاد گفت: ۷۰۰ دانش‌آموز در این مسابقات اجرای حضوری خواهند داشت و در نهایت حدود یکصد تن از برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تمرکز آموزش و پرورش بر آموزه‌های قرآنی است، گفت: تمرکز بر آموزه‌های قرآنی و تبیین مسیر حیات طیبه، اولویت نخست آموزش و پرورش مازندران است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به رویکرد سند تحول نسبت به سیاست‌گذاری‌های قرآنی گفت: تمرکز مقاطع ابتدایی آموزش روخوانی و روان‌خوانی، پایه متوسطه اول آموزش مفاهیم و پایه متوسطه دوم آموزش معارف و تدبر در قرآن است.
انتهای پیام/س
 


ساری میزبان مسابقات قرآنی دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.