عمر چلیک: خرید اس-۴۰۰ به دلیل تهدید‌های منطقه‌ای است

سخنگو و معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه با تاکید بر موضع آنکارا در خرید سامانه‌های پدافند موشکی اس-۴۰۰ از روسیه گفت به دلیل تهدید‌های منطقه‌ای ترکیه نیازمند تقویت پدافند هوایی خود است.

عمر چلیک: خرید اس-۴۰۰ به دلیل تهدید‌های منطقه‌ای استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه دیلی صباح، عمر چلیک، سخنگو و معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه با تکرار موضع آنکارا در خرید سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ از روسیه گفت که به‌دلیل تهدید‌های منطقه‌ای نیازمند تقویت پدافند هوایی خود هستند.

چلیک طی نشست‌خبری بعد از جلسه نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت به دلیل اینکه هنوز تهدید‌هایی از شرق مدیترانه، سوریه و عراق وجود دارد، تقویت سامانه‌های پدافند هوایی ترکیه، یک مسئله ضروری امنیت ملی برای این کشور است.

وی با بیان اینکه در چنین منطقه‌ای سامانه پدافند هوایی ترکیه نباید نقصی داشته باشد، توضیح داد: حفاظت از مرز‌های ترکیه همان حفاظت از مرز‌های ناتو و اروپا است.

سخنگوی حزب عدالت و توسعه بدون پاسخ به سوالی درباره محل استقرار سامانه‌های اس-۴۰۰ در ترکیه، افزود: «این سامانه‌ها در جایی مستقر می‌شوند که نیاز‌های امنیتی ترکیه را به بهترین شیوه پاسخ دهند.م

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار