درخواست نخست وزیر ژاپن از اردوغان برای حل مناقشه میان ایران و آمریکا

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد نخست‌وزیر ژاپن از من خواست آنکارا به تلاش‌ها برای حل مناقشه آمریکا و ایران بپیوندد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن از من خواست آنکارا به تلاش‌ها برای حل مناقشه آمریکا و ایران بپیوندد.

اردوغان که پس از حضور در اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن به چین سفر کرده، در جمع گروهی از خبرنگاران ترکیه‌ای، گفت ایران یکی از موضوعات مورد بحث او و آبه در حاشیه اجلاس اوساکا بوده است.

وی با بیان اینکه ژاپن نیز مانند ترکیه با تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران مخالف است، گفت: «زمانی که با آبه صحبت می‌کردیم، او از من پرسید که آیا می‌توانیم در این پرونده با هم کار کنیم؟ من پاسخ دادم "چراکه نه؟"»

اردوغان عنوان کرد: "هم ترکیه و هم ژاپن برای میانجیگری میان واشنگتن و تهران آمادگی دارند." رئیس‌جمهور ترکیه، با اشاره به اینکه هیچ کس در جهان به دنبال درگیر شدن در یک بحران نیست، تأکید کرد: تلاش‌ها برای میانجیگری میان دو کشور باید به نتایجی ملموس منجر شود.

اظهارات اردوغان درباره درخواست ژاپن از ترکیه چند هفته پس از آن مطرح می‌شود که آبه با موافقت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به تهران سفر کرد. وی در جریان این سفر گفت تلاش می‌کند از میزان تنش‌ها در منطقه بکاهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۰۶:۲۱ ۱۳ تير ۱۳۹۸
مثل این میمونه که یه نفر داره یه نفرو نامردی میزنه بعد یه عده مثلا از رو دلسوزی میخوان جدا کنن میان دستای اونی رو که داره کتک میخوره میگیرن که بیشتر کتک بخوره
آخرین اخبار