تقدیر از عوامل تهیه دانشنامه تبری

پیش از رونمایی از دانشنامه تبری که در مهرماه سال جاری انجام می‌شود، از عوامل تهیه و تدوین آن در ساری تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران میزبان بخشی از عکاسان، نویسندگان، گردآورندگان و تدوین گران دانشنامه تبرستان و مازندران بود.

تهیه این دانشنامه که بیش از ١٠ سال طول کشید، یک هزار و ٢٣٤ نفر دخیل بودند و برای تکمیل این پروژه بزرگ ٣٥٠٠ صفحه‌ای همکاری کردند.

جهانگیر نصری اشرفی سرپرست دانشنامه تبرستان و مازندران گفت: با حمایت‌های اداره کل ارشاد مازندران و تلاش دوستان، آیین قدردانی از دانشوران این دانشنامه  در سالن اداره کل ارشاد ساری برگزار شد که البته به علت تعداد زیاد عوامل و محدودیت فضای سالن، تنها بخشی از آن‌ها به این مراسم دعوت شدند.

اشرفی پیرامون محتوای دانشنامه افزود: علاوه بر تقدیر انجام گرفته، روند تهیه دانشنامه هم به صورت کلی تشریح شد، کتابی که شامل همه فعالیت‌های تاریخی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری استان از عصر باستان تاکنون است که در مدت ۱۰ سال تدوین شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۳۴ دانشور، پژوهشگر، گردآورنده، نویسنده، عکاس و طراح برای تدوین دانشنامه تبرستان و مازندران به صورت مداوم تلاش کردند افزود: اگر بخواهیم به یک قسمت از سختی کار در این پروژه اشاره کنیم، از جستجوی میان بیش از ١٠٠ هزار عکس برای ارائه مستندات لازم باید گفت که البته با عشق و علاقه همکاران به پایان رسید.

انتهای پیام/آ


اهدای لوح تقدیر به تهیه کنندگان دانشنامه تبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار