غلامعلی حداد عادل خبر داد؛

تدوین دانشنامه ۷ جلدی زبان و ادب/ دستور خط فارسی تجدیدنظر می‌شود

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: دستور خط فارسی به زودی تجدید نظر می‌شود و برنامه ریزی لازم در این باره صورت می‌گیرد.

تدوین دانشنامه ۷ جلدی زبان و ادب/ دستور خط فارسی تجدیدنظر می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی حداد عادل با تقدیر از فعالیت کسانی که عمر و جانشان را صرف تعلیم و تربیت کردند گفت: وظیفه فرهنگستان ایران در راستای ترویج فرهنگ، رد و قبول لغات و اصطلاحات در زبان فارسی، اختیار الفاظ و اصطلاحات در هر رشته از رشته‌های زندگانی، پیراستن زبان فارسی از الفاظ نامناسب خارجی، تهیه دستور زبان و جمع آوری لغات و اصطلاحات قدیمی، اشعار و امثال، تشویق شعرا و نویسندگان در ایجاد شاهکار‌های ادبی، تألیف و ترجمه کتب سودمند و مطالعه و اصلاح خط فارسی در ایران است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته فرهنگستان زبان و ادب فارسی فعالیت خود را در ۱۴ گروه آموزشی در بحث واژه گزینی در هزار و ۴۰۰ واژه به تصویب رسانده است افزود: این فرهنگستان در سال گذشته توانست دانشنامه ۷ جلدی زبان و ادب فارسی را در ۱۲ جلد چاپ کند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب ایران با اظهار اینکه در حوزه دستور خط فارسی در کشور ما به زودی تجدید نظر خواهد شد گفت: برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ایران ادامه داد: کشور ما در برابر فشار دشمنان باید مقاومت کند و سبک زندگی اسلامی داشته باشد و باید این سبک زندگی را از آموزش در مدارس شروع کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت در پایان گفت: چشم‌اندازی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده است باید به کمک دولت بیاید، زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین آموزش‌وپرورش را بر دوش بکشد.

انتهای پیام/م

حداد عادل در استان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار