کرمانشاه روبه سالمندی می رود

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: درصد رشد سالمندی در استان روبه افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : جامعه کرمانشاه با ضریب رشد ۹.۲ درصد روبه سالمندی می‌رود.

وی از وجود ۱۹۳ هزار فرد سالمند دراستان خبر داد و گفت : درحال حاضر ۹.۲ درصد رشد سالمندی دراستان داریم که این یعنی جامعه کرمانشاه روبه سالمندی می‌رود.

وی برلزوم اندیشیدن تدابیری برای رفاه سالمندان تاکید کرد و گفت: برگزاری جلسات آموزشی، انجام فعالیت‌های ورزشی، ارائه برنامه برای اوقات فراغت و توسعه مراکز روزانه سالمندان می‌تواند اقداماتی مثبت باشد تا سالمندان استان دوران خوبی را طی کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بابیان اینکه باید آموزش‌هایی را برای تکریم سالمندان در میان خانواده‌ها هم داشته باشیم، اعلام کرد: درحال حاضر حدود ۱۲ سازمان مردم نهاد در راستای اجرای برنامه‌های ویژه سالمندان با بهزیستی استان همکاری دارند.

مرتضی کوهی معاون امور اجتماعی بهزیستی کرمانشاه اظهارکرد: آسیب‌های اجتماعی معمولا چندفاکتوری بوده و علت واحدی ندارند، لذا متولی واحدی هم ندارند و همه دستگاه‌ها باید برای کنترل آن‌ها پای کاربیایند.

وی بابیان اینکه طلاق یکی از مهمترین معضلات اجتماعی در کرمانشاه است که طی سال‌های گذشته برنامه‌های خوبی برای کنترل آن اجرا شده، گفت: پیشگیری اولیه، ثانویه و مداخلات توانمندسازانه در رابطه با زوجینی که متقاضی طلاق هستند، ازجمله اقداماتی است که توسط بهزیستی کرمانشاه دراین سال‌ها اجرا شده است.

معاون اموراجتماعی بهزیستی کرمانشاه تصریح کرد: هرچند در بحث طلاق مداخلات عدیده‌ای را همچون آموزش‌های پیش از ازدواج، فرزندپروری و سازش زوجین انجام می‌دهیم، اما اعتقاد داریم این فعالیت‌ها کافی نیست و باید با حضور دیگر دستگاه‌ها کار‌های گسترده تری را اجرا کرد.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته ارجاع زوجین متقاضی طلاق به مراکز مشاوره اختیاری بود، اما از زمان راه اندازی سامانه "تصمیم" این امر اجباری شده و خوشبختانه تاثیر خوبی در کنترل آمار طلاق استان داشته است. البته کاهش آمار طلاق استان با همراهی دیگر دستگاه‌های ذیربط بوده است.

فرحناز محمدی معاون پیشگیری بهزیستی کرمانشاه از رشد اعتبارات پیشگیرانه مربوط به اعتیاد دراستان طی سال گذشته خبرداد و گفت: با افزایش اعتبارات در این سال برنامه‌های پیشگیرانه خوبی را در محیط‌های مختلف استان اجرا کردیم

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته بهزیستی مرکز توانمندی معلولین کرمانشاه به منظور اشتغالزایی برای این دسته از افراد تحت پوشش افتتاح خواهد شد.

 زهره شریفی به تشریح مهمترین برنامه‌های این هفته در استان پرداخت و اظهار کرد: تمام خدمات بهزیستی از قبیل خدمات مشاوره‌ای در این هفته برای مددجویان و عموم مردم رایگان خواهد بود.

وی برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های معلولین در همه شهرستان‌های استان را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: همچنین در این هفته برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در مناطق مختلفی از سطح استان خواهیم داشت.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کرمانشاه بابیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان بویژه معلولین از جمله اهداف مهمی است که در این اداره کل دنبال می‌شود، اعلام کرد: در این راستا، در نظر داریم در هفته بهزیستی مرکز توانمندی معلولین استان را افتتاح کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین در این هفته یک کارگاه عروسک سازی و خیاطی با ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر را افتتاح خواهیم کرد که هزینه راه اندازی این کارگاه توسط خیرین اصفهانی تامین شده است.

شریفی گفت: اخیرا هم سه باب مغازه را در یکی از پاساژ‌های بازار کرمانشاه برای ایجاد اشتغال تعدادی دیگر از مددجویان استان در نظر گرفته ایم تا دستاورد‌های خود را در آن برای فروش عرضه کنند.

برنامه‌های هفته بهزیستی از امروز (شنبه) تا ۲۸ تیر با شعار "بهزیستی در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقاء سلامت اجتماعی" ادامه خواهد داشت .

 

 

 

انتهای پیام/د

جامعه با ضریب رشد ۹.۲ درصد روبه سالمندی می‌رود

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار