زن نیکوکاری که برای ۴۵ کودک یتیم مادری کرد! +فیلم

یک زن نیکوکار ۷۱ ساله چینی کودکان یتیمی را نگهداری و بزرگ کرده است که اکنون برخی از آن‌ها پزشک و وکیل شده‌اند.

زن فرشته خویی که برای ۴۵ کودک یتیم مادری کرد! + فیلم/// به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، «کونگ ژنلان»، زن ۷۱ ساله اهل استان شانگژی چین  به تازگی به سوژه رسانه‌های این کشور تبدیل شده است. این زن نیکوکار چهار دهه از عمرش را برای مراقبت و بزرگ کردن ۴۵ کودک یتیم صرف کرده است. کونگ اگرچه خود دارای درآمد ناچیز بود، اما در طول این سال‌ها توانست هزینه خوراک، پوشاک و تحصیل این ۴۵ کودک یتیم را فراهم کند.

ماجرای تاثیرگذار زندگی این زن هنگامی رقم خورد که او یک روز یکی از کودکان یتیم یتیم‌خانه‌ای در نزدیکی محل زندگی‌اش را در آغوش گرفت و احساس کرد می‌تواند برای او زندگی بهتری بسازد. او با گذشت زمان و طی مدت ۴۷ سال ۴۵ کودک یتیم را برای سرپرستی پذیرفت. کودکانی که اکنون برخی از آن‌ها تبدیل به پزشک و وکیل شده‌اند. کونگ در حالی ۴۵ کودک یتیم را بزرگ کرده است که اکنون کوچکترین این کودکان یک کودک ۹ ماهه است.

اکنون کودکان دیروزی که کونگ بزرگ کرده است و امروز در مشاغل گوناگون مشغول به کار شده‌اند هزینه‌های زندگی این مادر دلسوز و نیکوکار را تامین می‌کنند. او در مصاحبه‌ای که به تازگی با یکی از سیات‌های معتبر چینی انجام داده زوایایی از این زندگی رویایی خود را بازگو کرده است. کونگ در این مصاحبه گفت که او طی این مدت تنها به مدت ۲ ساعت در شب استراحت می‌کرد و می‌خوابید. از نظر کونگ تحصیل بهترین راه‌حل برای مبارزه با فقر بود و به همین دلیل او تمام این کودکان را به مدرسه فرستاد. برخی کودکان او با گذشت زمان روانه دانشگاه شدند، برخی معلم شدند و برخی دیگر نیز پزشک. کونگ با وجود کهولت سن و علیرغم اینکه با بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند همچنان به سرپرستی کودکان یتیم می‌پردازد.

گفتنی است؛ کونگ نخستین زن فداکاری نیست که نیکوکاری‌اش به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۷ «چانگمائو»، دیگر شهروند چینی که اقدام به نگهداری و مراقبت از ۳۰ دختر یتیم به مدت ۳۷ سال کرده بود خبرساز شد. همچنین ۴ سال پیش فداکاری «چن تیان ون» که به همراه همسرش ۴۰ کودک یتیم معلول را به مدت ۲۶ سال نگهداری کردند به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد.

انتهای پیام/

اقدام انساندوستانه زن چینی در نگهداری ۴۵ کودک یتیم

برچسب ها: چین ، جذاب ترین ها ، یتیم ، مادر ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۲۸ ۲۸ تير ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد : درود به شرف و غیرت و اراده و پشتکار و صبر و استقامت و توکلش و ایمان راستینش به خداوند جل جلاله . خداوند جل جلاله در قرآن کریم مقدس می فرماید مومنینی واقعیبه غیر از مومنین دین اسلام و مسلمین در تمامی ادیان الهی هستند اما تعدادشان اندک است و اینان در آخرت از رستگاران اهل جنت و رضوان الهی در بهشت جاودانه هستند که هم در دنیا و آخرت هم اینان از خداوند راضی و خشنودند و شکر کذارند هم خداوند جل جلاله از این بندگان صالح خشنود و راضی است . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار