معاون استاندار خراسان رضوی:

در تولید برق ناشی از انرژی‌های خورشیدی و بادی موفق نبوده ایم

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در تولید برق ناشی از انرژی‌های خورشیدی و بادی تا کنون موفق نبوده است.

در تولید برق ناشی از انرژی‌های خورشیدی و بادی موفق نبوده ایمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رسولیان معاون استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی علی آباد شهرستان خواف که با حضورمعاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا، امام جمعه شهرستان خواف و دیگر مسئولان محلی برگزار شد گفت: در کنار بازار مصرف بزرگی به نام افغانستان قرار داریم و آن‌ها آمادگی دارند که از ظرفیت عظیم موجود در این منطقه استفاده کنند.


وی تصریح کرد: با توجه به این که در منطقه‌ای مثل خواف زیرساخت‌ها فراهم است، فرصت بسیار خوبی وجود دارد تا نیاز به برق بازار بزرگ افغانستان را تامین کنیم به همین منظور اگر بتوانیم از سرمایه گذاران حمایت کنیم منتج به یک خروجی خوب خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی بیان این که خراسان رضوی تاکنون در تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی و بادی موفق نبوده است گفت: زمین‌های زیادی را در این راستا به متقاضیان واگذار کردیم، اما منجر به تولید برق نشد.

رسولیان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به معاون وزیر نیرو افزود: خواهشم می‌کنم هر فرایندی که برای هموار کردن مسیر سرمایه گذاران لازم است به مدیران استانی خود یا حتی همین مدیران شهرستان خواف تفویض کنید.

وی تصریح کرد: امسال برای این که فرمایش مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم شرکت‌های توانمند استانی را فعال کردیم تا از این طریق بتوانیم برای مردم شغل ایجاد کنیم.

سید محمد صادق زاده معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا هم در این مراسم در سخنان کوتاهی با بیان این که تاکنون بیش از ۳۵۰۰ نیروگاه خورشیدی با مقیاس‌های مختلف در کشور ایجاد شده است گفت: نیروگاه‌های خورشیدی می‌توانند در دسترس همه مردم باشند و این فعالیت اقتصادی در کشور از مردمی‌ترین فعالیت‌های اقتصادی است که رواج پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: این نیروگاه‌ها سوخت و آب مصرف نمی‌کنند و حتی می‌توانند درآمد زا باشند، به عبارت دیگر یک فعالیت مردم به مردم است و می‌تواند یک گام منطقه را به جلو ببرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارخراسان رضوی در سفر نیم روزه خود به شهرستان خواف علاوه بر افتتاح دفتر ویژه معین اقتصادی این شهرستان در دانشگاه پیام نور یکی از چهار تعاونی که توسط معین مذکورفعال شده بود را نیز افتتاح کرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

مسیر سرمایه گذران باید هموار شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار