عامل نشر اکاذیب درباره پزشک بوشهری:

می‌خواستم بازدیدکنندگان صفحه‌ام بیشتر شوند

رئیس پلیس فتا استان بوشهر دستگیری منتشر کننده مطالب دروغین علیه پزشک معروف شهر را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی فردی که با انتشار مطالب دروغین علیه پزشک معروف شهر باعث خدشه به شخصیت کاری و اجتماعی او شده بود، خبر داد.

قاسمی در توضیح این پرونده توضیح داد: پزشکی با مراجعه به پلیس فتا بوشهر اعلام کرد فردی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی، مطالبی خلاف واقع و با فتوشاپ تصاویری دروغین علیه او قرار داده و اعمالی برخلاف حقیقت را به وی منتسب کرده است. 

وی ادامه داد: عمق موضوع تا حدی بود که حتی بعضی از همکاران این پزشک نیز با دیدن این محتویات، بعضی از قسمت‌های آن را باور کرده بودند.

رئیس پلیس فتا بیان کرد: رسیدگی در خصوص مشخص کردن گرداننده صفحه یاد شده در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری مرکز استان قرار گرفت و متهم شناسایی و با مجوز قضایی دستگیر شد.

سرهنگ قاسمی عنوان کرد: متهم ضمن اعتراف به جرم خود، انگیزه‌اش را شایعاتی که علیه این پزشک شنیده بود اعلام کرد و گفت بدون بررسی صحت آن و فقط برای بالا بردن آمار بازدیدکنندگان صفحه مجازی خود، اقدام به تولید و انتشار این مطالب و تصاویر نموده بود، بیان کرد.

وی با بیان اینکه انتشار اینگونه مطالب و موضوعات در فضای مجازی ممکن است به حیثیت شغلی و آبرویی یک پزشک در اجتماع ضربه بزند، گفت: با توجه به روشن شدن موضوع و اعتراف متهم به انجام فعل مجرمانه، پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس پلیس فتا با اشاره به تاکید اسلام بر حفظ آبروی مسلمان، یادآور شد: برخی از افراد به علت ناآگاهی از درستی یا نادرستی یک مطلب و تصویر، دست به کار‌های ناشایست و تخریب چهره دیگران در فضای مجازی می‌زنند.

سرهنگ قاسمی افزود: برای عمل مجرمانه این متهم، در قانون جرایم رایانه ای، افزون بر اعاده حیثیت، مجازات‌هایی شامل حبس یا جزای نقدی و یا به تشخیص مقام قضایی هر دو مجازات به صورت همزمان پیش‎بینی شده است.

وی از کاربران فضای مجازی خواست به شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و بدون علم واطلاع از درستی و نادرستی یک مطلب و تصویری، آن را در گروه‌های مختلف باز نشر نکنند، زیرا گاهی اوقات مانند این مورد خاص با اشتباه یک نفر ممکن است زحمات قشر خاصی از جامعه زیر سوال برود که گاه جبران آن یا غیرممکن است و یا به‌سختی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا بوشهر با معرفی پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به کاربران توصیه کرد: از مطالب آموزشی این پایگاه استفاده کنند و در صورت رویارویی با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

دستگیری عامل انتشار مطالب خلاف واقع درباره پزشک بوشهری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۴ تير ۱۳۹۸
تقریبا60تا70درصد شهر بوشهر غیر بومی هستند.البته ادم خوب و بد همه جا هست اما بوشهریا ادم های نجیبی هستند