پنتاگون: آمریکا مخالف خرید اس-۴۰۰ از سوی هر کشوری است

پنتاگون اعلام کرد واشنگتن مخالف خرید تجهیزات نظامی روسیه از جمله سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از سوی هر کشوری است.

پنتاگون: آمریکا مخالف خرید اس-۴۰۰ از سوی هر کشوری استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست تایمز، «دیوید جی تراچنبرگ» معاون وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرد واشنگتن مخالف خرید تجهیزات نظامی ساخت روسیه از جمله سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از سوی هر کشوری است، زیرا این سامانه برای مقابله با نسل پنجم تجهیزات هوایی پیشرفته آمریکایی ساخته شده است.

تراچنبرگ در خصوص قرارداد هند برای خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه گفت: «فکر می‌کنم مشارکت ما در قدرت دفاعی هند قوی است و به دنبال تقویت بیشتر آن نیز هستیم». او در ادامه افزود «فکر می‌کنم پیام ما برای دیگران آن باشد که می‌خواهیم مطمئن شویم کشور‌های دیگر تجهیزاتی را که برای مقابله با نسل پنجم تجهیزات پیشرفته آمریکا طراحی شده است خریداری نمی‌کنند». تراچنبرگ در ادامه تاکید کرد «پیام دیگرمان آن است که در رویکردمان استوار هستیم».

این اظهارات مقام ارشد پنتاگون در پاسخ به تصمیم اخیر هند برای خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه بیان می‌شود. اکتبر سال گذشته میلادی، دهلی‌نو قرارداد خرید این سامانه را از روسیه به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار بست.

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز اعلام کرد این کشور جت‌های جنگنده اف-۳۵ را به ترکیه نخواهد فروخت. آنکارا نیز مانند هند سامانه اس-۴۰۰ را از روسیه خریداری کرده است. معاون وزیر دفاع آمریکا گفت امتناع ما از فروش اف-۳۵ به ترکیه جای تعجب ندارد، زیرا ما بار‌ها نگرانی خود را با آنکارا در میان گذاشتیم.

دسامبر ۲۰۱۷، ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو  سامانه اس-۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. از آن زمان تاکنون، آمریکا بار‌ها از آنکارا خواسته این قرارداد را لغو و به جای آن سامانه دفاع موشکی پاتریوت را از این کشور خریداری کند. اما آنکارا با رد این درخواست، دریافت محموله‌های این سامانه را از چند روز پیش در خاک کشورش آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار