اردوغان: آمادگی‌ها برای انتقال سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه در جریان است

رجب طیب اردوغان اعلام کرد آمادگی‌ها برای بارگیری و انتقال سامانه اس-۴۰۰ روسیه به ترکیه در جریان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد آمادگی‌ها برای بارگیری سامانه اس-۴۰۰ روسیه به ترکیه ادامه دارد و محل‌های استقرار آن از سوی وزارت دفاع و ریاست ستاد ارتش انجام خواهد شد.

اردوغان در نشستی مطبوعاتی در فرودگاه آتاتورک استانبول و پیش از ترک کشورش به مقصد سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگووین که به منظور شرکت در نشست «روند همکاری کشور‌های جنوب شرقی اروپا» و برگزاری تعدادی نشست انجام می‌شود، گفت: روند بارگیری سامانه (اس-۴۰۰) به هواپیما‌هایی که آن‌ها را به ترکیه منتقل خواهند کرد در جریان است و آنکارا پیشتر با مسکو درباره زمان رسیدن این سامانه به ترکیه توافق کرده است.

وی در خصوص تحولات در شرق دریای مدیترانه نیز گفت: کشتی‌های ترکیه به روند جستجو و کاوش انرژی ادامه خواهند داد. برخی صدا‌های آزاردهنده نیز از این طرف و آن طرف شنیده می‌شود؛ اما این صدا‌ها نمی‌تواند ترکیه را از تلاشهایش برای جستجو و کاوش در دریای مدیترانه باز دارد.

بخش یونانی نشین قبرس، یونان، اتحادیه اروپا، آمریکا، مصر و رژیم صهیونیستی مخالف اقدامات ترکیه در کاوش گاز طبیعی در دریای مدیترانه هستند. گفتنی است ترکیه در سال ۲۰۱۷ و پس از تلاش‌های طولانی برای خرید سامانه پاتریوت که با شکست مواجه شد، تصمیم گرفت سامانه اس-۴۰۰ را از روسیه خریداری کند.

آمریکا مدعی است این سامانه روسی، خطری برای ناتو به شمار می‌رود؛ مسأله‌ای که با مخالفت آنکارا روبرو شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار