یک سوم از ۶۷۰ مدرسه استعداد‌های درخشان در کشور در مناطق محروم قرار دارند.

مناطق محروم یک سوم مدارس استعدادهای درخشان را در خود جای داده اند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان در دیدار با مدیران مدارس استعداد‌های درخشان سبزوار گفت: ۶۷۰ مدرسه استعداد‌های درخشان در کشور وجود دارد که حدود یک سوم این مدارس در مناطق محروم قرار دارند و در صورت داشتن ظرفیت دانش آموزی می‌توان این مدارس را توسعه داد.

وی تصریح کرد: هم اینک ۱۱۴ هزار دانش آموز در این ۶۷۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: در این مناطق چنانچه ظرفیت دانش آموزی پایه ششم به حدود یک و نیم درصد برسد و امکان تشکیل سه کلاس فراهم شود، این مدارس راه اندازی می‌شود.

مهاجرانی افزود:  طرح شهاب با هدف شناسایی استعداد‌های برتر از سال ۸۹ آغاز و در سال ۹۲ اجرایی شد که تا مهر ۹۸ همه دانش آموزان پایه چهارم کشور را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: به مدارس استعداد‌های درخشان سرانه داده نمی شود با این حال شهریه این مدارس بر طبق مصوبه هیات امنا حدود نصف یا یک سوم شهریه مصوبه مدارس غیر دولتی است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: با تاکید مقام معظم رهبری، مدارس استعداد‌های درخشان در ردیف مدارسی است که به صورت ویژه در مورد آن‌ها برنامه ریزی می‌شود تا ذیل سند تحول بنیادین، برنامه‌های متنوع سمپاد مهارتی و فراگیر، خانه علوم پایه و حوزه‌ های دیپلماسی علمی در این مراکز محقق شود.

مهاجرانی افزود: با هماهنگی و برنامه ریزی‌های صورت گرفته طرح‌ های سمپاد فراگیر در علوم انسانی، سمپاد مهارتی و خانه علوم پایه در سبزوار اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام//م.ی

افزایش ظرفیت مدارس  استعداد درخشان در مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.