رییس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش وپرورش گفت:حدود ۴ درصد دانش آموزان کل کشوردرمقطع متوسطه دوردوم درمدارس استعداد‌های درخشان سمپاد تحصیل می‌کنند.

تجلیل از ستارگان دانش آموزی مدارس استعداد‌های درخشان خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ فاطمه مهاجرانی رییس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش وپرورش درمراسم تجلیل از ستارگان دانش آموزی مدارس استعدادهای درخشان خراسان رضوی گفت :هم اکنون 125هزار نفرازجمعیت شش میلیونی دانش آموزان متوسطه دوره دوم در مدارس سمپاد تحصیل می کنند .

وی افزود : هم اکنون درکل کشور 670 مدرسه استعدادهای درخشان فعال است .

رییس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش وپرورش  گفت:کسی نمی‌تواند منکر سختی کسب مهارت و موفقیت‌های علمی و المپیادی باشد، موفقیت کم یاب است و همین کم یابی آن را ارزشمند کرده است.

مهاجرانی افزود: مهم‌تر از ستاره شدن ستاره ماندن است، کسی می‌تواند ستاره بماند که قلبی مهربان داشته باشد.

وی گفت: علت اینکه سمپاد بنیان گذاشته شد این بود که درصد‌ی از بچه‌های این سرزمین که دارای استعداد درخشان هستند توجه بیشتری به آن‌ها شود.

رییس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش وپرورش افزود: دانش آموزی  ارزش دارد که خدمت به کشورش را مقدم به سکونت در کشور‌های خارجی بداند.

مهاجرانی گفت: اگر سمپادی بودن مارو با اخلاق رهنمون نکند مارو به هیچ جا رهنمون نخواهد کرد.

وی  با بیان اینکه کشوری توسعه یافته است که نیروی توسعه یافته دارد افزود:از سرانه آموزشی کم شده تا مدارس سمپاد ساخته شود پس تلاش کنیم تا به موفقیت‌های بیشتر برسیم.

 

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی هم دراین مراسم با اشاره به تحصیل ده هزار دانش آموزان درمدارس استعدادهای درخشان استان گفت :هم اکنون 42 مدرسه سمپاد در خراسان رضوی فعال است که دانش آموزان این مدارس در دوسال گذشته رتبه های برتری در بخش های مختلف مسابقات کشوری وبین المللی کسب کردند .


وی با بیان اینکه  عنصر اصلی خود دانش آموزان هستند که تلاش می‌کنند و افتخار می‌آفرینند افزود: توسعه هر کشوری به نیروی انسانی آن است نیروی ماهر، مبتکر، و خلاق نیاز دارد.


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  با اشاره به اینکه این نیروی خلاق و کار آمد باید از دل آموزش و پرورش بیرون آید گفت: درست است که همه باید مشارکت داشته باشند، اما محور اصلی برای رسیدن به توسعه همین نیرو‌ها هستند .


خدابنده افزود:ما نمی‌خواهیم دانش آموزان تک بعدی باشند و فقط در علم باعث افتخار شوند بلکه باید در همه ابعاد از جمله ابعاد ورزشی، فرهنگی، بهداشتی، و سلامت آموزش ببینند. واگر این اتفاق بیفتاد آینده این کشور به دست آن‌ها ساخته خواهد شد.

وی گفت:ما به دنبال این هستیم تا توسعه همه جانبه داشته باشیم و با کمک دانش آموزان نخبه مدارس سمپاد آیت اتفاق خواهد افتاد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود:، چون آموزش و پرورش نمی‌تواند روی همه مدارس و دانش آموزان تمرکز داشته باشد به همین دلیل تمرکز روی کسانی است که بداند نتیجه میدهد از جمله مدارس سمپاد و مدارس نمونه.

دراین مراسم از 300 دانش آموز نخبه متوسطه دوره دوم که در کنکور،مسابقات فرهنگی ،علمی ،قرآنی و ورزشی ،المپیادهای علمی و جشنواره خوارزمی موفق به کسب رتبه های برترشده بودند تجلیل شد.

انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.