معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه عنوان کرد؛

کمبود مراکز اقامتی در تربت حیدریه

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: کمبود مراکز اقامتی و مجتمع های رفاهی بین راهی مشکلاتی را برای نیازهای ۲۰ میلیون مسافر و زائری که هر سال از مسیر تربت حیدریه عازم مشهد می شوند، ایجاد کرده است.

کمبود مراکز اقامتی در تربت حیدریهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رستمی  معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: احیای ظرفیت های مغفول حوزه گردشگری در این شهرستان نیازمند سرمایه گذاری مناسب است و مسؤلان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی باید نسبت به تحقق این مهم اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: تربت حیدریه به علت برخورداری از مواهب طبیعی، محصولات خاص، معادن منحصر به فرد و قرار گرفتن در محور پرتردد شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، نیازمند نگاه راهبردی برای برنامه ریزی و توسعه بخش گردشگری است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه  گفت: این شهرستان به خاطر قرار گرفتن در این موقعیت مهم می‌تواند درآمد بسیار از حوزه گردشگری به دست آورد و این در شرایطی است که کمبود مراکز اقامتی و مجتمع های رفاهی بین راهی مشکلاتی را برای نیازهای ۲۰ میلیون مسافر و زائری که هر سال از مسیر تربت حیدریه عازم مشهد می شوند، ایجاد کرده است.

رستمی افزود: می‌توان با آماده کردن شرایط، افزایش زیر ساخت های مناسب و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، مسافران و گردشگران بسیار جلب و جذب کرد که تحقق این مهم نیازمند نگاه ویژه مسؤلان استانی و کشوری است.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری تعدادی از بناهای تاریخی و احیای دوباره آنها در دستور کار است تصریح کرد: با اجرای طرح تغییر کاربری بناهای تاریخی علاوه بر اینکه بافت های تاریخی احیا و ساماندهی می شوند، گردشگری نیز توسعه می‌یابد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: در اجرای این طرح مراحل تغییر کاربری "رباط کامه" در کیلومتر ۳۰ جاده تربت حیدریه به مشهد و "حمام حاج رئیس" و چند کاروانسرا برای واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش در دست اقدام است.
 
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد با کمبود مراکز اقامتی و مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی مواجه است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

کمبود مراکز اقامتی و مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی در تربت حیدریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار