بازار فرش مشهد مرمت می‌شود

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:مرمت بازار فرش مشهد هم اکنون در مرحله تهیه طرح است و در صورت تأیید نهایی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بازار فرش مشهد مرمت می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،مرجان اکبری معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:مرمت بازار فرش مشهد هم اکنون در مرحله تهیه نقشه و طرح  است تا در صورت تأیید نهایی سازمان مرکزی میراث فرهنگی عملیات اجرایی مرمت آغاز شود.

او با بیان اینکه هنوز برآورد هزینه مرمت این بازاربرآورد نشده است افزود: با توجه به سه جانبه بودن عملیات مرمت، مشارکت در هزینه مرمت نیز در دستور کار قرار می‌گیرد و شهرداری مشهد در این زمینه همکاری و علاقه مندی بسیار دارد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بازار فرش مشهد سومین بازار تاریخی در این استان است که احیا و مرمت می‌شود.

اکبری افزود: پیش از این بازار سرپوشیده نیشابور بابیش از ۵۰۰ سال عمر و بازار سرپوشیده تاریخی سبزوار با قدمت بیش از ۵۰۰ سال مرمت و احیا شده است.

او ادامه داد: ثبت و مرمت محور‌های تاریخی و بازار‌های قدیمی از سال ۱۳۷۵ در دستور کار قرار گرفت و در این راستا روند ثبت و مرمت بازار‌های تاریخی در خراسان رضوی نیز آغاز شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که بازار فرش فروشان مشهد از بازار‌های قدیمی این شهر است که جزئی از بازار بزرگ مشهد بوده است؛ گفت:بازار بزرگ مشهد در حاشیه حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) قرار داشت که بخش اعظم آن بعد از طرح نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی تخریب شد.

اکبری افزود: این بازار تاریخی ۱۱۰ متر طول دارد و ۷۳ پلاک در آن شناسایی شده و راه دسترسی به حجره‌های آن از داخل دالان بازار است.

انتهای پیام// ز.‌ی


مرمت بازار تاریخی فرش مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.