روسیه از وخامت اوضاع در خلیج فارس ابراز نگرانی کرد

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در واکنش به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس ابراز نگرانی کرده و گفت باید تنش‌ها در منطقه کاهش یابد.

روسیه از وخامت اوضاع در خلیج فارس ابراز نگرانی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در واکنش به اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس ابراز نگرانی کرده و گفت: «درباره اوضاع خلیج فارس نگرانیم و معتقدیم باید تنش‌ها در منطقه کاهش یابد.»

در همین حال آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز جمعه در سخنانی با اشاره به ادعای اخیر آمریکا در سرنگون کردن یک پهپاد ایرانی در تنگه هرمز، درباره افزایش تنش‌ها در خلیج فارس ابراز نگرانی کرد.

او گفت: «من نگران وضع خلیج‌فارس هستم. شما نمی‌توانید به این منطقه نگاه کنید بدون اینکه نگران شوید. از تمامی فرصت‌ها برای برقراری ارتباط دیپلماتیک به منظور جلوگیری از تنش باید بهره برده شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۸
پرروها:جواب ،های ،هویه_جواب این اروپاییهای نوکر آمریکا ومتکبر رو باید اینطوری داد که سپاه کرده!_افرین به سپاه قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۲ ۲۹ تير ۱۳۹۸
چیه؟؟؟؟؟!! چی شده؟؟؟؟!! همه چرا؟؟ یه هوئی نگران تنشها شدند؟ در حالیکه خود انگلیس و آمریکا تنشها را ایجاد میکنند یکی با دستور اربابش نوکرمآبانه نفتکش قاره پیمای حامل نفت ایران را در تنگه جبل الطارق توقیف میکند و دیگری با ژست رسانه ای و قلدرمآبانه از سرنگونی پهپاد ایران با غرور سخن میگوید......فقط نمی دانیم؟ چرا؟ همه و همه قوانین و مقررات بین المللی دریائی هنگام توقیف نفتکش ما در حال خاک خوردن بود و هیچکس صدایش در نیآمد الا به اظهار تاسف اما نفتکش انگلیسی که قوانین بدیهی و مشخص دریانوردی را نقض کرده و توقیف شده همه نگاهها به سمت ایران معطوف شده چه شده؟ که تمام جهان به یکباره نگران تنگه هرمز و پرهیز از تنشها معطوف گردیده اگر کار ما اشتباه بوده(البته در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی شناخته شده سپاه پاسداران عمل کرده...) پس کار انگلیس که با دستور مستقیم آمریکا نفتکش ما را در تنگه جبل الطارق هفته ها به گروگان گرفته اشتباه نبوده؟ این همدستی انگلیس و آمریکا ایجاد تنش نبوده؟ ادعای( البته واهی ) خود آمریکا که پهپاد ما را ساقط کرده ایجاد تنش نیست؟....چرا؟ عیب اعیان و مرگ بیچارگان صدا ندارد؟!!!!!
آخرین اخبار