ابراز تأسف روسیه از ادعای کذب آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از ادعای آمریکا در خصوص هدف‌ قرار دادن پهپاد ایرانی، آن را در راستای اقدامات تنش‌زای واشنگتن در منطقه عنوان کرد.

ابراز تأسف روسیه از ادعای کذب آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، سرگئی ریابکوف روز جمعه از ادعای کذب مقامات آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی در تنگه هرمز انتقاد کرد.

ریابکوف در این باره افزود: «متأسفیم که واشنگتن همچنان (با لفاظی و تحریم) به افزایش تنش‌ها در منطقه و اعمال فشار بیشتر به ایران ادامه می‌دهد».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنج‌شنبه (به وقت تهران) در اظهاراتی عجیب مدعی شد کشتی نظامی این کشور یک فروند پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده و سرنگون کرده است. طبق ادعای ترامپ، این پهپاد تا یک کیلومتری کشتی آمریکایی نزدیک شده و به هشدار‌ها توجهی نکرده بود.

این ادعای رئیس‌جمهور آمریکا به‌ سرعت از سوی مقامات ارشد کشورمان از جمله وزیر خارجه و معاون سیاسی او رد شد.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در پیامی توییتری و با کنایه نوشت: «ما هیچ پهپادی را در تنگه هرمز یا جای دیگر از دست ندادیم. من نگرانم [کشتی] یو. اس. اس باکسر پهپاد خودشان را به‌ اشتباه ساقط کرده باشد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
ازشیطان‌انتظارراست‌گویی‌سادلوهانه‌است‌
آخرین اخبار