اختصاصی باشگاه خبرنگاران جوان؛

تیزر جدید از لحظات شکار جاسوسان آمريکايی در ايران

گوشه‌ای از فرآیند عملیات وزارت اطلاعات برای دستگیری ۱۷ نفر از جاسوسان حرفه‌ای CIA، در قالب مستند "شکار جاسوسان آمریکایی" منتشر می‌شود.

شکار شبکه جاسوسی سیا در ایران +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در یک فرآیند پیچیده در برابر سرویس اطلاعاتی آمریکا (سی‌آی‌ای) ۲۹۰ جاسوس این سرویس در کشور‌های مختلف از جمله کشور خودمان شناسایی و دستگیر شدند.

قرار است جزئیات شناسایی و دستگیری این جاسوسان آمریکایی امروز (دوشنبه) در قالب مستندی  که تهیه شده است، به اطلاع مردم می‌رسد.

جاسوسان شناسایی شده از شاغلان مراکز حساس و حیاتی و بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی، هسته‌ای، زیرساختی، نظامی و سایبری بودند که به صورت پیمانکار یا مشاور در این بخش‌ها فعالیت داشتند و جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده از مراکز مهم و انجام عملیات‌های فنی و اطلاعاتی از مأموریت‌های این شبکه بود.

صدور یا تمدید ویزای آمریکا، استخدام متخصصان ایرانی، تأمین تجهیزات، مراجعه مستقیم به طعمه‌ها در حاشیه همایش‌های علمی خارج از کشور و ارسال ایمیل و پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله روش‌های سرویس اطلاعاتی آمریکا برای جذب جاسوس بود.

مستند «شکار جاسوس‌ها» به تهیه‌کنندگی مهدی عرب با برخی از این جاسوس‌های سیا که در عملیات اخیر دستگیر شده‌اند، گفت‌وگو کرده است. این افراد در اعترافات خود، از نحوه جذب، آموزش‌های دیده شده، حوزه جاسوسی و دیگر موارد مرتبط با جاسوسی پرده برداشتند.‌

در ادامه تیزر منتشر شده از این مستند را می‌بینید:


بیشتر بخوانید: جزئیات شناسایی و انهدام شبکه جاسوسی CIA در ایران + فیلم کامل مستند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
درود
آخرین اخبار