نماینده قرارگاه مهارت کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح درسفر اراک؛

مهارت‌آموزی ۲۰۰ هزار سرباز وظیفه در کشور

نماینده قرارگاه مهارت کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح در سفر به اراک از مهارت‌آموزی ۲۰۰ هزار سرباز وظیفه در کشورخبرداد.

مهارت‌آموزی ۲۰۰ هزار سرباز وظیفه در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سردار داوود روشنی در نشست مشترک استانی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه استان مرکزی با اشاره به جایگاه رفیع و شایسته سرباز در نظام اسلامی از مهارت‌آموزی ۱۰۰ هزار سرباز وظیفه در سال ۹۶ خبر داد و گفت: سال گذشته این تعداد به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۲۴۰ هزار سرباز وظیفه موفق به کسب گواهینامه مهارت‌آموزی شوند.

سردار روشنی افزود: اجرای این طرح، دستاورد‌های خوبی را در زمینه کسب مهارت‌های مختلف برای کارکنان وظیفه به همراه داشته است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع و شایسته سرباز در نظام اسلامی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه را آمادگی برای اشتغال جوانان پس از دوران سربازی دانست و اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان ملی جوانان و هلال‌احمر از مهم‌ترین سازمان‌های همکار در این امر مهم به شمار می‌روند.

اعطاء تسهیلات بانکی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال به سربازان دارای گواهینامه مهارت‌آموزی

نماینده قرارگاه مهارت کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح از اعطاء تسهیلات بانکی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال به سربازان دارای گواهینامه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: این وام بدون سود و با اقساط ۶۰ ماهه می‌باشد که با هدف رونق کسب‌وکار جوانان دارای مهارت در اختیار این افراد گذاشته می‌شود که در حال حاضر در استان خوزستان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه در سال ۹۶ و به دستور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در راستای افزایش مهارت‌های سربازان وظیفه با برنامه‌ریزی هدفمند ایجاد شده است بیان کرد: هدف از اجرای طرح مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای کارکنان وظیفه است ومطابق برنامه‌ریزی‌های این قرارگاه، مهارت‌آموزی سربازان شامل دوران پیش از سربازی، غربالگری، دوران سربازی و پس از سربازی است.

سردار روشنی رویکرد برنامه‌ریزی آموزشی امسال را کمیت توأم باکیفیت و توسعه مهارت عنوان کرد و ادامه داد: دستگاه‌های دولتی و خصوصی با همکاری گسترده در زمینه مهارت‌های تخصصی می‌توانند گامی ارزنده در آموزش سربازان به عنوان نیروی کار برای آینده جامعه بردارند.

مربیان کار آزموده و تجهیزات کارگاهی دو معقوله مهم در مهارت‌آموزی سربازان

وی بکارگیری مربی‌های کار آزموده و استفاده از تجهیزات کارگاهی را دو معقوله مهم در امر مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه عنوان کرد و گفت: هر چند آموزش‌های مهارتی در حال حاضر در نیرو‌های مسلح در حال اجرا است، اما این تلاش‌ها باید با ایجاد همگرایی و مشارکت جمعی بین نهاد‌های مؤثر در حوزه جوانان و نیز همکاری و نقش‌پذیری دستگاه‌های اجرایی، گسترده‌تر، هدفمندتر و نظام‌مند‌تر از گذشته باشد تا پیامد‌های آن در عرصه جامعه و خانواده، خود را به خوبی نشان دهد.

نماینده قرارگاه مهارت کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: سربازان همواره مدافع انقلاب محسوب می‌شوند و به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان بنیه دفاعی در نیرو‌های مسلح، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشند ودوران سربازی، فرصت مغتنمی است که در آن، سربازان می‌توانند با خودسازی و تزکیه نفس، از دانش‌های مختلف علمی، دینی و مذهبی بهره‌مند شده و با کسب مهارت‌های نوین در سایه تلاش جهادی، به سوی فتح قله‌های پیشرفت کشور گام بردارند.

نشست مشترک استانی مهارت‌های آموزشی کارکنان وظیفه فرمانده انتظامی استان مرکزی با حضور سردار روشنی نماینده قرارگاه مهارت کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح، سرهنگ سپهوند جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی، سرهنگ گلشن زاده جانشین فرمانده سپاه روح الله و مسئولان ارتش استان به میزبانی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در حال برگزاری است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.