ادامه روند صعودی بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

بهای جهانی نفت و طلا در بازار‌های جهانی به تاثر از شرایط حاضر در خاورمیانه بار دیگر افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات امروز چهارشنبه بار دیگر با روند افزایشی همراه بود. تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و خلیج فارس و همچنین کاهش ذخایر نفتی آمریکا از مهمترین علل افزایش بهای طلای سیاه در معاملات روز چهارشنبه است.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت با ۲۰ سنت افزایش معادل ۰.۳ درصد، ۶۴ دلار و ۳ سنت معامله شد که حدود یک درصد نسبت به روز گذشته افزایش داشته است. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۲۳ سنت معادل ۰.۴ درصد، ۵۷ دلار دادوستد شد.

موسسه نفت آمریکا روز گذشته اعلام کرد حجم ذخایر نفتی آمریکا تا هفته منتهی به ۱۹ ژوئیه حدود ۱۱ میلیون بشکه کاهش داشته و به ۴۹۹ میلیون بشکه رسیده است. این کاهش بسیار بیشتر از حجم قابل پیش‌بینی بوده است.

تنش‌ها در خلیج فارس برای سومین روز متوالی نیز از مهمترین دلایل افزایش بهای نفت است. آغاز مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین نیز از دیگر دلایلی است ممکن است افزایش بهای نفت را تقویت کند.

در همین حال، بهای جهانی طلا نیز در معاملات امروز چهارشنبه به تاثیر از شرایط حاضر در خلیج فارس رشد داشته است. هر انس طلای اسپات با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۴۲۰ دلار و ۶۵ سنت معامله شد.

سایر فلزات گرانبها نیز با روند افزایش قیمت همراه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار