غیرممکن شدن فراموشی رمز عبور در مرورگرهای جدید کروم و Edge

مایکروسافت و گوگل برنامه‌ ویژه‌ای برای کاهش خطر فراموشی و از دست رفتن رمز عبور در مرورگرهای جدید کروم و Edge، طراحی کردند.

غیرممکن شدن فراموشی رمزعبور در مرورگرهای جدید کروم و Edgeبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت و گوگل در حال کار بر روی پروژه‌ای هستند که با ایجاد گزینه‌ای خاص در مرورگرهای کروم و Edge بتوان به صورت سریع و آسان به رمز عبور از پیش تعیین شده در محل‌های مورد نیاز دست پیدا کرد.


بیشتر بخوانید: شرکت اریکسون به دنبال تولید سیستم ضدسرقت تلفن همراه


مایکروسافت برنامه ویژه‌ای را به موضوع رمز عبور و روش‌های جلوگیری از فراموش کردن و حتی بازیابی گذرواژه‌های فراموش شده، اختصاص داده است. یکی از بزرگ‌ترین معضلات کاربران در هنگام دسترسی به حساب‌های کاربری در سایت‌های مختلف، قفل شدن حساب کاربری پس از چند بار اشتباه وارد کردن گذرواژه است. توانایی جدید مرورگر کروم و Edge این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در صورت نیاز اطلاعات ضروری مربوط به گذرواژه را نمایش دهد. 

دسترسی آسان به رمز عبور با یک کلیک

این دکمه به صورت یک آیکون چشم، ظاهر می‌شود و بنا به درخواست کاربر رمز عبور را نمایش می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند از طریق میانبر Alt+F8 به دکمه نمایش گذرواژه دسترسی پیدا کنند. البته ویژگی تقریبا مشابه این  قابلیت جدید مروگرهای مذکور  در نسخه‌های قدیمی‌تر شرکت‌های گوگل و مایکروسافت یعنی کروم و Edge نیز وجود داشت. اما کیفیت و نحوه عملکرد آن به خوبی نسخه‌های کنونی نبود.

غیرممکن شدن فراموشی رمزعبور در مرورگرهای جدید کروم و Edge

البته عده‌ای از کارشناسان فناوری از این اقدام مایکروسافت و گوگل ابراز نگرانی کردند و احتمال نفوذ به حریم خصوصی کاربران را بیشتر از گذشته دانستند. گوگل در اطلاعیه‌ای که به تازگی منتشر کرده است، امنیت نسخه جدید مرورگر کروم را بسیار بالا دانسته و نفوذ و دسترسی به حریم شخصی کاربران را تقریبا غیرممکن اعلام کرده است. گوگل از همه کاربران مرورگرهای خود خواسته است با خیالی آسوده و راحت به جستجو و رسیدگی به حساب‌های مختلف کاربری خود بپردازند. 

انتهای پیام/

یک کلیک تا رمز عبور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار