کافی‌شاپ در خانه؛

این دانه‌های خوش‌عطر شما را به وزن دلخواهتان نزدیک می‌کند +راهکار هضم سریع غذا

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: یکی از خواص جالب شربت گشنیز افزایش سوخت و ساز بدن و بهبود چربی سوزی است.

شربتی که پوکی استخوان را از شما دور می‌کند/ این دانه‌های خوش عطر وزن شما را کم می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گشنیز تازه گیاه معطری است که در بسیاری از غذا‌ها از آن استفاده می‌شود؛ از تخم گشنیز هم به صورت تفت داده و پودر به عنوان ادویه استفاده می‌کنند. جالب است بدانید خوردن تخم گشنیز معده را تقویت می‌کند و مصرف آن به همراه غذا هضم آن را راحت ترمی‌کند. مصرف این گیاه معده و روده را ضد عفونی می‌کند.
 
تخم گشنیز ادرار آور است و بدن را پاکسازی می‌کند؛ می‌توانید برای نرم کردن سینه از جوشانده تخم گشنیز استفاده کنید؛ برای بر‌طرف کرن تب و سرماخوردگی مفید است. برای این منظور یک سوپ رقیق از آب مرغ و گشنیز تازه تهیه کنید تا به سرعت شاهد اثر شگفت‌انگیز آن باشید.

تخم گشنیز شیرمادران شیرده را زیاد می‌کند و از جمله مواد نیرو دهنده قلب و نشاط آور است. جوشانده تخم گشنیز یا خوردن تخم گشنیز بو داده، اسهال و بیماری‌های عفونی روده مثل تب تیفوئید را بهبود می‌‎بخشد؛ حتی می‌توانید برای تسکین درد دندان تخم گشنیز بجوید.
 
شربتی که پوکی استخوان را از شما دور می‌کند/ این دانه‌های خوش عطر وزن شما را کم می‌کند

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک  اظهار کرد: شربت گشنیز یکی از شربت‌های جالب و سنتی در کشورمان است که خواص بسیاری دارد؛ یکی از خواص جالب شربت گشنیز افزایش سوخت وساز بدن و بهبود چربی سوزی است به همین دلیل مصرف آن باعث لاغری شکم و پهلو و تناسب اندام می‌شود.

وی افزود: استفاده از گشنیز به درمان درد‌های رماتیسمی و مفصلی کمک می‌کند، همچنین استفاده از این شربت موجب تقویت حافظه و پیشگیری از بروز آلزایمر، تصفیه خون، رفع بسیاری از سردرد‌ها، بهبود کیفیت خواب و حتی کنترل قند، فشار و چربی خون می‌شود.

عظمایی با اشاره به تاثیر آن در کمک به کودکان در حال رشد گفت: از خواص جالب شربت گشنیز می‌توان به تقویت و استحکام استخوان‌ها، تقویت دندان‌ها و پیشگیری از بروز پوکی استخوان اشاره کرد، این شربت به دلیل منیزیم و فسفر موجود در آن تاثیر چشم گیری بر حفظ سلامت بدن دارد؛ شربت گشنیز باعث تقویت دستگاه گوارش، کاهش نفخ، بهبود هضم غذا و جذب بهتر آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: رفع چاقی دور شکم با فرمولی شگفت انگیز/ با شربت گلپر خوش اندام شوید 


این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف شربت گشنیز منجر به ایجاد آرامش در قلب و اعصاب، دفع سنگ کلیه و کنترل صفرا موجود در بدن می‌شود؛ این شربت خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از بدن در برابر انواع بیماری‌ها از جمله سرطان محافظت می‌کند.

وی تصریح کرد: جالب است بدانید استفاده از این شربت باعث رفع مشکلات تنفسی، بهبود سرماخوردگی، آسم، سرفه و سینوزیت می‌شود؛ مصرف گشنیز باعث رفع درد‌های قاعدگی می‌شود همچنین این شربت می‌تواند به افرادی که قصد ترک سیگار یا قلیان را دارند هم کمک کند.
 
شربتی که پوکی استخوان را از شما دور می‌کند/ این دانه‌های خوش عطر وزن شما را کم می‌کند
 
عظمایی تاکید کرد: توجه داشته باشید که مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است و می‌تواند باعث برای آن‌ها خطرساز باشد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مقدار مناسب مصرف این شربت را ۳ تا ۴ لیوان در روز دانست و گفت: برای تهیه این شربت به نیم لیتر عرق گشنیز، نیم لیتر عرق زنیان، نیم لیتر عرق زیره، نیم لیتر عرق رازیانه، ۸۰ گرم تخم گشنیز، و نیم کیلو عسل  احتیاج دارید.

وی تشریح کرد: برای تهیه این شربت ابتدا تمام عرقیجات شامل را با هم ترکیب کنید و تخم گشنیز نیم کوب کرده را به عرقیجات اضافه کنید؛ پس از گذشت ۴ تا ۵ ساعت، محلول به دست آمده را در حرارت ملایم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید و هنگامی که حرارت به حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسید، آن را صاف کنید و عسل را اضافه کنید.
 
انتهای پیام/

شربتی که پوکی استخوان را از شما دور می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
خوش به حال لاغر ها چاقی مرض و درد و بیماریه
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۱۵:۵۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
واقعا که چند روز پیش خوندم خوردن زیاد شربت گشنیز ضرر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
تا آنجایی که میدانم گشنیز در متون طب سنتی ایرانی به عنوان کم کننده حافظه مطرح شده است اصلا هم خاصیت لاغر کننده ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
گشنیز برای حافظه خیلی مضره ، دقت کنید ، ۳ تا ۴ خیلی زیاده
ضمنا مصرف زیاد زیره، زیر چشم رو سیاه میکنه
این نوشیدنی که ایشون گفتن برای افراد سرد مزاج خوبه
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۴:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
یه نفر به من گفت پونه دم کن بخور یه فنجان خوردم دو روز بیمارستان بستری شدم پزشک گوارش هم کلی دعوام کرد وگفت هر دارو گیاهی برای هر بیماری میگن اگر دیدی فوق تخصص ها وجراحان مطرح دنیا روی اون تحقیق وکار کردند وتاییدش کردن بخور اگه فقط ۱۰ نفر طب سنتی ایران اصرار بر خوردنش دارن این کار رو نکن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۰۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
ای بابا بازم که راهکار لاغر شدن ارائه دادین . خب یه راهکار هم برای یکم چاق شدن بگین ، هر چی هم می خوریم بازم پوست و استخونیم ، نمی دونم اینایی که می خورم کجا میرن ،انگار توی معده غیب میشن و دریغ از یه ذره گوشت شدن به تن. مگه ما لاغرها جزو آدم نیستیم که یه چند تا راهکار برای چاق شدن هم توی باشگاهتون ارائه بدین !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
خوش به حالت چه نعمت بزرگی داری،ما که همش بایدبا احتیاط غذابخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
حرف دل منم اینه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
این همه خواص برای یه شربت
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Canada
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
اگر هم نه این همه خواص برای یک شربت طبیعی . . یک همه عوارض منفی برای یک داروی شیمیائی
آخرین اخبار