سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی؛

استخدام ۲۰ هزار پرستار در سال جاری

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسات کمیسیون اداری در سال جاری مجوز استخدام ۲۰ هزار پرستار صادر شد.

استخدام ۲۰ هزار پرستار در سال جاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشستی که به منظور بررسی وضعیت حوزه بهداشت و درمان کاشمر در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به استخدام ۲۰ هزار پرستار در سال‌جاری گفت: کمسیون در مساله مالیات پزشکان و استخدام پرستار به طور جد وارد شد و امسال قول استخدام ۲۰ هزار پرستار داده شده که برای شش ماه اول سال مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر صادر شده است.
 
او تصریح کرد: اگرچه ترکیب اعضاء در کمیسیون‌های مجلس متفاوت است، اما در کمیسیون بهداشت و درمان تمامی اعضاء صرفا دارای تخصص بهداشت و درمان، آموزش و پزشکی هستند، به‌طوری که اعضای این کمیسیون به‌جای اینکه برای وزرا مشکلات درست کنند با حمایت از وزیر بیشتر کارساز هستند.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همواره اعضای کمیسیون تلاش می‌کنند به‌جای قوانین بازدارنده، مجموعه‌های وزارت بهداشت، تامین اجتماعی و هلال احمر را کمک کنند، گفت: خوشبختانه در بودجه ۹۸ برای اجرای ادامه اجرای طرح تحول سلامت پیش‌ بینی‌ های خوبی انجام شد و همانند سال‌های گذشته نیز ۱۱ میلیارد تومان برای اجرای این طرح مصوب شد.

عابدی با بیان اینکه انتظارمان از وزارت بهداشت توجه جدی به‌ موضوع مراقبت از مردم است، افزود: با توجه به‌اینکه در برنامه ششم بحث مراقبت در منزل جزو وظایف وزارت بهداشت و درمان آمده است، اگر این مهم به‌خوبی انجام شود و بتوانیم زمینه افزایش و ارتقای این مراقبت‌ها را فراهم کنیم، قطعا هزینه‌های درمانی و بیمارستانی کاهش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه درصدد هستیم با برنامه‌ریزی در سطح‌بندی خدمات در راستای صرفه‌جویی هزینه‌ها اقداماتی انجام دهیم، تصریح کرد: بحث مالیات پزشکان از جمله مواردی است که بیشتر در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته و در خصوص آن مصاحبه‌های متعددی منتشر شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پزشکانی که تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان گردش مالی داشته باشند، نیازی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند، گفت: رفتار برخی از پزشکان در جمع‌آوری دستگاه‌های کارتخوان خوب نبود، چرا که در بحث تعیین میزان مالیات پزشکان، تنها اظهارنامه مالیاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام//ف.غ
 

تصویب ۱۱ میلیارد تومان برای اجرای  طرح تحول سلامت

برچسب ها: اخبار پزشکی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
استخدام وزارت جهاد کشاورزی چی شد