معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد؛

پرداخت تسهیلات ۱۰۲ میلیارد تومانی اشتغال پایدار روستایی در قم

غضنفری گفت: از ۱۲۸ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در قم ۱۰۲ میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است.

پرداخت ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهرداد غضنفری،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم روز پنجشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در سالن جلسات امام جواد (ع) اظهار کرد: از سهمیه ۱۲۸ میلیارد تومانی قم در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، ۱۲۶ میلیارد تومان تعیین تکلیف و ۱۰۲ میلیارد تومان نیز به مرحله پرداخت رسیده است. 

وی افزود: بسته‌های حمایتی فرصت‌های کم‌نظیری بوده که باید نسبت به جذب کامل آن‌ها در استان برنامه‌ریزی شود.

غضنفری اضافه کرد: مصرف و پرداخت تسهیلات ارائه‌شده در این بسته‌های حمایتی در راستای قانون و موضوع‌های پیش‌بینی‌شده مساله دیگری بوده که باید نسبت به آن نیز توجه کافی صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: بخش مهمی از این بسته‌های حمایتی که توسط صندوق توسعه ملی به استان‌های کشور ابلاغ‌شده، اعتبارات شناور است و به همین منظور نیز پرونده‌های معرفی‌شده قم به بانک‌ها ۱.۵ برابر بیشتر از سهمیه ابلاغی بوده است.

غضنفری با اشاره به عوامل عدم پرداخت تسهیلات به برخی از پرونده‌های معرفی‌شده برای جذب اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار روستایی گفت: عدم تامین وثیقه و ضمانت‌نامه موردنظر بانک‌ها از عوامل مهم در این زمینه است.

وی تاکید کرد: بانک‌های استان عضو کمیته فنی بوده و در این جلسات نسبت به امکان و یا عدم پرداخت تسهیلات به پرونده‌های معرفی‌شده تصمیم‌گیری شده و بررسی نهایی صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم ادامه داد: جامعه مخاطب روستایی قم ۴ درصد است، اما عملکرد و جذب اعتبارات برای این افراد، در مقایسه با استان‌های دیگر بسیار چشمگیر است.

انتهای پیام/ش

تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.