ضرورت تدوین گزارش کاملی از اقدامات عمرانی و خدماتی در حاشیه شهر

فرماندار مشهد گفت: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری حاشیه نشین در کلانشهر مشهد، لازم است گزارش کاملی از اقدامات عمرانی و خدماتی برای این قشر در حاشیه شهر تدوین و ارائه شود.

ضرورت تدوین گزارش کاملی از اقدامات عمرانی و خدماتی در حاشیه شهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد گفت: مشهد هم مانند دیگر شهر‌های زیارتی، مهاجر پذیر است و همین موضوع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حاشیه نشین را در این کلان شهر سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری ایجاد کرده است و لازم است گزارش کاملی از اقدامات عمرانی و خدماتی برای این قشر در حاشیه شهر تدوین و ارائه شود.

او صنعت گردشگری را سومین منبع تأمین درآمد کشور‌ها پس از نفت و خودرو عنوان کرد و تصریح کرد: مشهد سالانه حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی در حوزه سوغات دارد و لازم است از این فرصت طلایی استفاده شود.

فرماندار مشهد با اشاره به ۳۵ میلیون زائر و مسافر داخلی و خارجی مشهد گفت: از این میزان سه میلیون نفر زائران خارجی هستند که بخش قابل ملاحظه‌ای از آنان به ویژه از کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای درمان در حوزه گردشگری سلامت مشهد جذب شده و خدمات می‌گیرند.

افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش عادلانه و همه گیر فنی حرفه‌ای یکی از رویکرد‌های اصلی این سازمان است گفت: خراسان رضوی دارای ۴۷ مرکز آموزشی و ۸۷۸ کارگاه آموزشی در سطح استان است که در راستای ارائه خدمات عادلانه بسیاری از این آموزش‌ها به صورت سیار در حاشیه شهر مشهد، زندان‌ها و پادگان‌ها ارائه شده است.

 او تصریح کرد: ۸۷ پایگاه فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهر مشهد فعالیت دارد که به هشت هزار و ۱۸۸ نفر طی سال گذشته آموزش‌ها و مهارت‌های فنی ارائه داده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ سرباز در پادگان‌های استان بر اساس توافقنامه کشوری این سازمان با ستاد کل نیرو‌های مسلح، آموزش فنی و حرفه‌ای دیده اند.

رحیمی با اشاره به اجرای نهضت مهارت آموزی و ششم مرداد روز مهارت آموزی و فنی و حرفه‌ای افزود: در دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم و همان طور که معضل بی سوادی با نهضت سوادآموزی به حاشیه رفت باید در حوزه معضل بیکاری و فقدان مهارت افراد نیز نهضت مهارت آموزی را با قوت در دستور کار قرار داد.

او تصریح کرد: امروز هیچ صنعت و کارخانه‌ای افراد را به واسطه داشتن مدرک صرف جذب نمی‌کند بلکه توانمندی، مهارت و دست‌های توانای افراد است که می‌تواند به اشتغال و پایداری شغل صاحبانشان منجر شود.
 
انتهای پیام// ز.م
 

بررسی مسائل حاشیه شهر در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار