غربالگری روان‌شناختی ۶ هزار و ۵۰۰ سیل‌زده لرستانی

مدیرکل بهزیستی لرستان از غربالگری روان‌شناختی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ سیل‌زده در استان خبر داد و گفت: نتایج غربالگری هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد مثبت ارزیابی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه زهرا توکلی، با اشاره به فعالیت مستمر مداخلات اورژانس اجتماعی در مناطق سیل‌زده لرستان اظهار کرد: با وجود گذشت بیش از سه ماه از وقوع سیل در استان، اما همچنان فعالیت‌های روان‌شناختی در مناطق سیل‌زده ادامه دارد.

او گفت: حداقل ۱۹۰ تیم مددکاری و روانشناسی از ابتدای وقوع سیل در مناطق سیل‌زده به ارائه خدمت پرداخته‌اند، ضمن اینکه برای تداوم این کمک‌رسانی ۲ پایگاه سلامت اجتماعی را در پلدختر راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی لرستان از غربالگری روان‌شناختی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ سیل‌زده در استان خبر و ادامه داد: نتایج غربالگری هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد مثبت ارزیابی شد که برای دریافت خدمات روانشناسی به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

توکلی بیان داشت: تلاش کرده‌ایم با کمک و مشارکت مردم مسائل و مشکلات اجتماعی محله‌های مختلف شناسایی و برای آن‌ها راهکاری بی‌اندیشیم، و در این راستا بسیاری از نوجوانان مناطق سیل‌زده با اجرای طرح اجتماع‌محور در تحقق این موضوع موثر واقع شده‌اند.

اوبا اشاره به فعالیت تشکل غیردولتی در معمولان و ایجاد پایگاه تابستانه برای اوقات فراغت کودکان این شهرستان، از شناسایی گروه‌های مرجع توسط سازمان‌های مردم‌نهاد برای حل مشکلات خبر داد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با تأکید بر اینکه سعی شده از موازی‌کاری در مناطق سیل‌زده خودداری شود، گفت: با این وجود در هر فضایی که نیاز به تیم‌های مددکار اجتماعی و مداخلات روان‌شناختی بهزیستی بوده، حضور یافته و به ارائه خدمات پرداخته‌ایم.

توکلی بیان داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان فصل تابستان و با توجه به تعطیلی مدارس گروه‌های هنری استانی و ملی در فواصل مختلف در مناطق سیل‌زده حضور یابند و به اجرای برنامه برای کودکان، نوجوانان و همچنین خانواده‌ها بپردازند، همچنان که شاهد حضور برخی از این گروه‌ها در هفته بهزیستی در استان بودیم.

انتهای پیام/د

۶ هزار و ۵۰۰ سیل‌زده لرستانی غربالگری روان‌شناختی شدند

برچسب ها: سیل ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.