نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

ضرورت حفظ باغ‌ها با توجه به شرایط اقلیمی قم

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: با توجه به شرایط اقلیمی قم و گرم و خشک بودن هوا در این استان، حفظ باغ‌ها ضروری است و باید کسانی که زمینی را احیا و باغی را احداث می‌کنند موردحمایت قرار بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم در تالار امام جواد (ع) استانداری گفت: استفاده و بهره‌برداری از زمین‌ها برای ایجاد باغ، با موضوع کوه خواری متفاوت است و نباید باغ‌هایی که در زمین‌های اطراف شهر ایجادشده را مانند بنا‌هایی که به‌واسطه کوه خواری ایجادشده تخریب کرد.

وی ادامه داد: با بضاعتی که ازنظر باغ‌ها و فضای سبز در قم داریم و حتی از سرمایه‌گذاران خارجی نیز برای سرمایه‌گذاری دعوت کردیم، از بین بردن سرمایه‌ای که با خون‌دل به‌دست‌آمده بر ضد منافع ملی است.

وی بابیان اینکه نباید در موضوع باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی ایجادشده نگاه تبعیض‌آمیز داشته باشیم، افزود: اگر زمینی که در آن باغ احداث‌شده، جزو اراضی ملی است و یا ضرر به اراضی هم‌جوار آن می‌زند، باید به‌جای تخریب و نابودی آن به مزایده گذاشته شود و شخصی که از زمین‌های دولتی برای ایجاد باغ استفاده کرده جریمه‌شده و خسارت‌ها جبران شود.

ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل کمبود آب در قم  عنوان کرد: در شرایطی که در این استان معضل کمبود آب وجود دارد، از سویی پارک هزار هکتاری در اطراف بلوار مرجعیت و کوه‌های لم‌یزرع احداث می‌کنیم، و از طرفی برخی از باغ‌ها که در دل شهر باعث تلطیف هوا می‌شود را می‌خشکانیم که جای آن آپارتمان احداث شود.

انتهای پیام/ح

حفظ باغ‌ها با توجه به شرایط اقلیمی قم ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.