اصغر محترم! مطمئن باش آیندگان خواهند نوشت: کارگردان ایرانی! به خاطر عصبی، دروغگو و غیر منطقی و بدبخت نشان دادن مردم سرزمین اش در یک فیلم سینمایی با دیالوگ های عالی، تصویربرداری خیلی خوب و انتخاب لوکیشن های به یاد ماندنی، پرچم خودش را بالا برد و لکه رنگی بر چهره کشور فرهیخته، پیشرفته و هنرمند پرورش که مردمانی آرام، متین، با فرهنگ و ارزشی دارد، پاشید.

به گزارش وب گردی باشگاه خبرنگاران، وبلاگ شور افکن در آخرین مطلب خود نوشت:

"جایزه سینمای جهان" از شبکه بی بی سی 4، جایزه هیئت ملی نقد آمریکا (ان بی آر)، جایزه بهترین فیلم خارجی انجمن منتقدین فیلم نیویورک، جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز مستقل سینمایی بریتانیا و جایزه بهترین کارگردانی از چهل و دومین جشنواره بین المللی هند!

این ها تنها گوشه ای از موفقیت های فیلمی به کارگردانی یک ایرانی است! "ایرانی" همان کلمه ای است که معمولا هموطنان مقیم اروپا و آمریکا از به کار بردن آن در مجامع عمومی، اجتناب می کنند. به طور معمول یک ایرانی برای تحصیل در غرب مشکل دارد! برای تجارت در غرب ممکن است دستگیر شود! حتی الکلی بودن در آمریکا می تواند برای یک ایرانی اتهامی مانند بمب گذاری، تروریست بودن و بربریت را به دنبال داشته باشد! البته فاجعه این است که منافقین نیز در غرب گرفتار هستند و با این که دست پرورده سیستم های اطلاعاتی همان کشورها هستند، مثل سگ های جزامی با آنها رفتار می شود.

کمی جلوتر می رویم...خبرنگاران ایرانی فارغ از این که وابسته به نظام باشند یا کارمند بی بی سی فارسی باشند به طور مثال، به خیلی از امکان نمی توانند وارد شوند!

ایرانیانی که در غرب زندگی می کنند به طور کل درگیری زیادی با سیستم دارند فارغ از این که به جمهوری اسلامی علاقمند باشند یا یک کمونیست افراطی فراری باشند!

حال این سوال از اصغر فرهادی مطرح است: با وجود علم جنابعالی به این موضوعات-با توجه به سفرهای مکرر خانوادگی که به غرب داشته اید- احساس نمی کنید "جدایی نادر از سیمین" این قدر ها هم فیلم بزرگی نیست که این طور اسباب موفقیت شما و تیم همراه تان را فراهم آورد؟ آیا این اقبال همه جانبه سیستمی که دانشمندان ایرانی را ترور می کند، دانشجویان ایرانی را خطرناک توصیف می کند و اجازه اکران فیلم های مستند ایرانی که تصویر اتوبان در آن باشد را نمی دهد، از نظر شما که کارگردان باهوشی هستید، مشکوک نیست؟

با این تفاسیر احتمالا جایزه گلدن گلوب در بامداد فردا را هم کسب خواهید کرد! چقدر باعث افتخار ایرانی ها خواهید شد اگر در این مراسم مشهور با نمایش جهانی فقط به خاطر دروغگو جلوه دادن ایرانی ها تقدیر نشوید. از مظلومیت ایرانی ها نیز بگویید! از ترور دانشمندان ایرانی اگر نمی خواهید حرفی به میان بیاورید از محدودیت های ایجاد شده توسط دولت آمریکا برای دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور انتقاد کنید. می دانید چند خانواده به زودی دیگر نمی توانند برای فرزندان شان هزینه تحصیل حواله کنند؟

اگر پروژه تروریست و خشونت آفرین نشان دادن نژاد ایرانی در هالیوود را زیر سوال نمی برید! اشکالی ندارد اما ایرادی ندارد که یک جمله در دفاع از فرهنگ و تاریخ با شکوه ایران در فستیوال های فرهنگ و هنر غربی های مروج ضد ارزش چیزی بگویید! اما طوری نباشد که مثل نادر شرمنده دختر و پسر خودتان شوید! بعید نیست روزی فرزندان شما هم خودشان را از کشور مجهول "پرشیا" معرفی کنند، چون ایرانی بودن عواقب دارد حتی اگر پدر انسان جوایز متعدد هنری کسب کرده باشد!

اصغر محترم! مطمئن باش آیندگان خواهند نوشت: کارگردان ایرانی! به خاطر عصبی، دروغگو و غیر منطقی و بدبخت نشان دادن مردم سرزمین اش در یک فیلم سینمایی با دیالوگ های عالی، تصویربرداری خیلی خوب و انتخاب لوکیشن های به یاد ماندنی، پرچم خودش را بالا برد و لکه رنگی بر چهره کشور فرهیخته، پیشرفته و هنرمند پرورش که مردمانی آرام، متین، با فرهنگ و ارزشی دارد، پاشید. مردمانی که برای گرسنگان سومالی افطاری جمع می کنند، سیل زدگان پاکستانی را بر سر سفره پربرکت شان میهمان می کنند و با افتخار مثل کوه پشت ملت مظلوم فلسطین و غزه و بوسنی و مسلمانان بحرینی می ایستند! هرگز جنگی را آغاز نکردند اما در دفاع از وطن شهره هستند. از فرهنگ شان در برابر تهاجمات بیگانگان ضد ارزش مدار دفاع می کنند و در این راه با کسی مسامحه نمی کنند، حتی اگر جایزه اسکار به آنها پیش کش شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.