آمریکا به دنبال نابودی کشور‌های مستقل در خاورمیانه است

ادوارد کوریگان، کارشناس سیاسی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد آمریکا به دنبال نابودی کشور‌های مستقل در منطقه غرب آسیا است.

آمریکا به دنبال نابودی کشور‌های مستقل در خاورمیانه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پرس تی وی، ادوارد کوریگان، کارشناس سیاسی در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی اعلام کرد آمریکا به دنبال نابودی کشور‌های مستقل در منطقه غرب آسیا است.

کوریگان گفت: دونالد ترامپ همیشه سخنان متفاوتی بر زبان می‌آورد. زمانی او می‌گوید که می‌خواهد نیرو‌ها را از افغانستان خارج کند و زمان دیگری می‌گوید که خواهان جنگ با ایران نیست. از طرف دیگر او با فشار‌های افراد جنگ طلبی، چون جان بولتون، مایک پمپئو و افراد دیگری روبرو است. این افراد تجربه حضور در جنگ را ندارند و از عواقب وحشتناک آن اطلاعی ندارند و تنها از آن دم می‌زنند.

وی افزود: ایران در ۳۰۰ سال اخیر به هیچ کشوری حمله نکرده است. این عراق بود که به دستور آمریکا به ایران حمله کرد. عراق به کویت هم حمله کرد. کویت یکی از کشور‌هایی بود که در دهه ۱۹۸۰ از عراق در جنگ با ایران حمایت می‌کرد.

این کارشناس در ادامه گفت: زمانی که آمریکا به بهانه سلاح‌های کشتار جمعی به عراق حمله کرد تنها به دنبال منابع نفتی این کشور بود. آمریکا عراق را به گونه‌ای نابود کرده است که بازسازی آن غیرممکن شده است. اینکه آمریکا از اسرائیل تبعیت می‌کند موضوعی واقعی است. اگر نتانیاهو خواهان جنگ است باید دلیل قانع کننده‌ای ارائه کند. ایران هیچ تهدیدی برای آمریکا نیست.

آمریکا و اسرائیل به دنبال اقدامات غیرقانونی هستند. آن‌ها به دنبال جلوگیری از فروش نفت ایران هستند. آن‌ها به دنبال آن هستند که قوانین خود را به کشور‌های دیگر تحمیل کنند تا از آن‌ها تبعیت کنند.

این کارشناس گفت: توقیف کشتی ایرانی در جبل الطارق مشکل ساز است. انگلیس همراه با اتحادیه اروپا و روسیه و چین در توافق هسته‌ای با ایران است. انگلیس از رفع تحریم‌ها حمایت کرده است. آن‌ها به درخواست آمریکا این کشتی را توقیف کردند.

آن‌ها به خاطر تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد سوریه این کشتی را توقیف کردند. این تحریم‌ها را سازمان ملل وضع نکرده است و هیچ اقدام غیرقانونی از طرف این نفتکش صورت نگرفته بود. آن‌ها به کشتی حمله کردند و به روشی وحشیانه با خدمه کشتی برخورد کردند. به نظرم این نوعی دزدی دریایی است. روس‌ها و چینی‌ها هم بر این نظر هستند. به نظرم این به منزله نقض قوانین دریانوردی در تنگه جبل الطارق بوده است. اسپانیا مدعی این منطقه است و آن را بخشی از آب‌های سرزمینی خود می‌داند.

کوریگان گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا ربطی به ایران ندارند. ایران هم اعلام کرده است این نفتکش راهی سوریه نبوده است. این اقدامی از طرف اروپایی‌ها و آمریکا برای متوقف کردن فروش نفت ایران و آسیب زدن به اقتصاد آن است. این نوعی تروریسم اقتصادی ضد ایران است. این نوعی جنگ است. ایران بسیار شکیبا بوده است. ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

بر اساس بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام ایران این حق را دارد که اگر به منافع اقتصادی خود نرسد به برخی از تعهدات خود عمل نکند. اروپایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده اند. آمریکایی‌ها هم به طور یکجانبه از توافق خارج شده اند و تلاش کرده اند که به ایران اجازه داشتن هیچ برنامه اتمی را ندهند. آن‌ها همچنین خواهان آن نیستند که ایران موشک داشته باشد و از خود دفاع کند و حتی برنامه فضایی برای ارسال ماهواره داشته باشد.

او گفت: ما شاهد اقدامات آمریکا در عراق و لیبی بودیم. آمریکا تجهیزات دفاعی آن‌ها را از آن‌ها گرفت تا نتوانند از خود دفاع کنند. این موضوع سبب شد آمریکا و متحدانش به این کشور‌ها حمله کنند و آن‌ها را نابود کنند و به دنبال تصرف منابع نفتی آن‌ها باشند.

وی افزود: آمریکا مدعی ایجاد دموکراسی در عراق و لیبی است، اما در حقیقت این دو کشور را ویران کرده است. آن‌ها کشور‌ها و مردم آن‌ها را نابود می‌کنند و هیچ برنامه‌ای برای برقراری روابط خوب با کشور‌ها ندارند. هدف آمریکا نابودی عراق و لیبی و سوریه بوده است. پنتاگون طرحی برای ۷ کشور در ۵ سال داشته است. وسلی کلارک این موضوع را افشا کرد.

نتانیاهو از حملات آمریکا به سوریه حمایت کرد. آمریکا به دنبال تسلط بر همه کشور‌ها در خاورمیانه است. برخی از کشور‌های منطقه هم با اسرائیل همکاری می‌کنند. اما این اقدامات آن‌ها اشتباه است. جان بولتون و مایک پمپئو از حمله به ایران حمایت می‌کنند. آن‌ها خواهان نابودی هر کشور مستقلی در منطقه هستند. آن‌ها خواهان آن نیستند که فلسطینی‌ها کشوری مستقل داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
بیجا کرده این ترامپ لعنتی جرات دارن نزدیک بشن با خاک یکسان میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا و ترامپ
آخرین اخبار