نشست اضطراری شورای امنیت ملی کره جنوبی در پی آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ

در پی اقدام کره شمالی در آزمایش چند موشک بالستیک شورای امنیت ملی همسایه جنوبی آن نشست اضطراری تشکیل داد.

نشست اضطراری شورای امنیت ملی کره جنوبی در پی آزمایش موشکی پیونگ‌یانگبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نشست شورای امنیت ملی کره جنوبی درباره آزمایش موشکی کره شمالی به ریاست چونگ ایو یونگ، رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی تشکیل شد.

بنا بر آنچه ارتش کره جنوبی منتشر کرده است، پیونگ‌یانگ بامداد چهارشنبه دو موشک بالستیک کوتاه‌برد را از نزدیکی شهر «وونسان» شلیک کرد و پس از طی ۲۵۰ کیلومتر فرود آمدند (اینجا) کره شمالی تاکنون اطلاعاتی درباره این اقدام خود منتشر نکرده است. پیونگ‌یانگ اعلام کرد این آزمایش موشکی  هشداری به جنگ‌طلبان کره جنوبی بود. 

کره شمالی هفته گذشته (۳ مرداد) نیز پس از اینکه واشنگتن و سئول اعلام کردند رزمایش مشترک ماه آینده خود در شبه‌جزیره را لغو نمی‌کنند، دو موشک بالستیک کوتاه‌برد را آزمایش کرد.

پیونگ‌یانگ پس از یک سال وقفه و در پی به بن‌بست‌خوردن مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن و خودداری آمریکا از لغو تحریم‌ها علیه کره شمالی، آزمایش‌های موشکی خود را بار دیگر از سر گرفته است.

در دیدار غیرمنتظره ماه گذشته ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی بین دو کره، دو طرف توافق کردند که بار دیگر مذاکرات هسته‌ای را آغاز کنند.

کره شمالی و آمریکا از خرداد پارسال، مذاکرات هسته‌ای برای «خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره در ازای برداشتن تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ» را آغاز کردند. در همین میان سران دو کشور نیز دو بار در سنگاپور و ویتنام با هم دیدار و گفتگو کردند.

ترامپ حل مسئله کره شمالی را برگ برنده خود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا می‌داند، اما به باور بسیاری از ناظران سیاسی علی‌رغم ادعای ترامپ و مقامات ارشد دولت او، تحرکات اخیر کره‌ شمالی نشان می‌دهد مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست خورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار