توسعه شهرک صنعتی استهبان و راه اندازی ناحیه صنعتی ایج

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان استهبان بعنوان بزرگترین قطب تولید انجیر دیم از برنامه ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی استهبان به شهرک صنعتی تخصصی انجیر خبر داد.

توسعه شهرک صنعتی استهبان و راه اندازی ناحیه صنعتی ایجبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی در بازدید از شهرک صنعتی استهبان، گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از انجیر‌های برداشت شده از انجیرستان‌های استهبان بصورت فله‌ای صادر می‌شود راه اندازی صنایع فرآوری انجیر با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر ضروری است و این مهم با توسعه زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی استهبان امکان پذیر است.

وی با اشاره به واگذاری حدود ۶۵ درصد از اراضی شهرک صنعتی استهبان بر لزوم اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی استهبان، افزود: امیدواریم با توجه به وحدت و همدلی که در بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان وجود دارد طرح توسعه شهرک صنعتی از طریق الحاق بخشی از اراضی مجاور انجام تا ظرفیت مناسب برای تبدیل بعنوان نخستین شهرک صنعتی تخصصی انجیر ایجاد شود.

فتوحی ادامه داد: در این زمینه فرآیند تملک اراضی و اخذ استعلام از دستگاه‌هایی اجرایی در اولویت برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفته و امیدواریم با انجام این مراحل و اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی بتوانیم بستر‌های لازم را برای جذب سرمایه گذاری و استقرارواحد‌های تولیدی و صنعتی فراهم کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه تاکنون ۳۱ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان منعقد و ۴ قرارداد جدیدنیز بزودی منعقد خواهد شد، گفت: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی استهبان مرتبط با بسته بندی، فراوری وسایر صنایع جانبی انجیر، به فعالیت می‌پردازند که این موضوع، بستر‌های لازم را برای تبدیل این شهرک صنعتی به عنوان شهرک تخصصی انجیر فراهم کرده است.

وی، راه‌اندازی خوشه انجیر استهبان را از برنامه‌های این شرکت اعلام کرد و گفت: طرح مطالعات امکان سنجی ایجاد این خوشه انجام شده است.

وی با بیان اینکه مراحل اجرایی راه‌اندازی خوشه انجیر استهبان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی فعال انجام می‌شود، هدف از ایجاد این خوشه را بسترسازی برای هم‌افزایی و کارگروهی برای ارتقاء توان واحد‌های تولیدی و صنعتی و حضور در بازار‌های داخلی و خارجی، ارتقاء کیفی و کمی تولیدات، ایجاد برند مشترک و ارزش افزوده بیشتر ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس حمایت‌هایی در قالب اختصاص یارانه از برنامه‌های توسعه صادرات، توسعه بازار، ارتقای فناوری و تور‌های نمایشگی داخلی و خارجی به اعضای خوشه ارائه خواهد داد.

فتوحی از آمادگی این شرکت برای ایجاد ناحیه جدید صنعتی در شهر ایج استهبان خبر داد و گفت: با توجه به توانمندی‌های موجود در منطقه ایج در زمینه تولید محصولات زراعی و باغی بویژه انار و درخواست سرمایه گذاران برای راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، در بازدیدی که از شهر ایج انجام شد توجیه اقتصادی و ظرفیت ایجاد ناحیه صنعتی در منطقه بررسی شد.

وی اضافه کرد: با برگزاری جلسه با بخشدار، شهردار و برخی اعضای شورای اسلامی شهر ایج پس از امکان سنجی اراضی موجود درمنطقه، مقرر شد مذاکراتی با یکی از نهاد‌ها برای مشارکت در ایجاد ناحیه صنعتی انجام شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: درصورت وجود زمین مناسب و نیز تامین آب، ایجاد این ناحیه صنعتی نیز در دستورکار قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/م

راه اندازی خوشه صنعتی انجیر استهبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.