استاندار خراسان رضوی:

هدف الگوی مثلث توسعه، دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای است

استاندار خراسان رضوی گفت: هدف الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی، دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای با بهره گیری از ظرفیت معین‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که به منظور انعقاد تفاهم نامه معین توسعه اقتصادی فرهنگی با سازمان اقتصادی کوثر، گفت: خدمات دولت‌ها در مناطق روستایی در ۴۰ سال قبل به دلیل بی توجهی به توسعه متوازن منطقه ای، منجر به توسعه روستایی نشده است.

او ادامه داد: ایجاد برخی امکانات در روستا‌ها مانند مدرسه، جاده آسفالت و اینترنت نه تنها باعث ماندگاری مردم در مناطق روستایی نشده است بلکه فرآیند مهاجرت مردم از روستا‌ها به حاشیه شهر‌ها را سرعت بخشیده است و امروز با معضل جدی حاشیه نشینی رو به رو هستیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه توانمندسازی مردم به ویژه در مناطق روستایی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تجربه الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در کرمان ثابت کرد که برای دستیابی به توسعه و پیشرفت باید ظرفیت شرکت‌های توسعه گرا را به کار گرفت و ارکان حاکمیت پشتیبان این شرکت‌ها باشند.

رزم حسینی افزود: در ۸ ماه قبل با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، ۸۰ شرکت و سازمان اعم از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و نهاد‌های اجرایی مسئولیت توسعه منطقه‌ای خراسان رضوی را برعهده گرفته اند و اقدامات خوبی هم تا به امروز انجام شده است.

او  با بیان اینکه هدف الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی توسعه کسب و کار‌های روستایی است، تصریح کرد: معتقدیم وقتی که مردم به معین‌های اقتصاد مقاومتی اعتماد کنند، منابع مالی خود را به سمت ایجاد کسب و کار هدایت خواهند کرد و بدون شک آثار اجتماعی بسیار خوبی هم به دنبال خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب چراغ راه مدیریت استان است، گفت: هر نهاد، شرکت، سرمایه گذار و کارآفرینی که در امر توسعه و تحقق اهداف الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی مشارکت کند، دست او را به گرمی می‌فشاریم.

رزم حسینی افزود: با توجه به اینکه حوزه فعالیت سازمان اقتصادی کوثر، بنیاد شهید و امور ایثارگران است، این آمادگی وجود دارد که در زمینه ایجاد کسب و کار برای این قشر از جامعه حمایت‌های لازم را انجام دهیم.
 
انتهای پیام//ف.س

توانمندسازی مردم به ویژه در مناطق روستایی باید مورد توجه قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.