با پایان یافتن آی‌ان‌اف، آمریکا به زودی آزمایش موشکی خود را آغاز می‌کند

خبرگزاری رویترز نوشت در پی خروج آمریکا و روسیه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، واشنگتن در هفته‌های آتی آزمایش این نوع موشک‌ها را شروع خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی خروج آمریکا و روسیه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، خبرگزاری «رویترز» به نقل از چند مقام ارشد در دولت آمریکا، که نامشان را فاش نشده است، گزارش داد که واشنگتن از این به بعد خود را مقید به عدم ساخت و ذخیره موشک‌های میان‌برد با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای نخواهد دانست.

بر این اساس، دولت آمریکا از هم‌اکنون به دنبال تامین بودجه خط تولید موشک‌های هسته‌ای میان برد است و به‌ زودی طی چند هفته آینده آزمایش موشک کروز با چنین ویژگی‌هایی را آغاز می‌کند.

این منابع همچنین می‌گویند که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در ماه نوامبر (آبان) سال جاری اولین موشک هسته‌ای میان‌برد را طی دو دهه اخیر آزمایش می‌کند. البته این آزمایش‌ها فعلا در حد تسلیحات متعارف هستند و کلاهک‌های هسته‌ای در این آزمایشات حضور نخواهد داشت.

رویترز در ادامه این گزارش توضیح داد که به‌ محض اینکه بودجه کنونی برای تولید و آزمایش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد به اتمام برسد، دولت با مقاومت مجلس نمایندگان آمریکا –که هم‌اکنون اکثریت آن در اختیار حزب رقیب یعنی دموکرات است– برای دریافت منابع مالی بیشتر جهت ادامه این روند روبه‌رو خواهد شد.

با این حال پنتاگون امیدوار است مجلس‌های نمایندگان و سنا بودجه مورد نیاز برای خط تولید و آزمایش‌های موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را مجددا تامین کند.

یک سخنگوی کمیته امور مسلح سنا نیز گفت که انتظار می‌رود رایزنی‌ها برای تامین بودجه از در هفته‌های آتی آغاز شود.

مقامات آمریکایی همچنین به رویترز گفتند که هنوز نمی‌دانند چین چگونه با خروج این کشور از معاهده INF برخورد می‌کند به همین دلیل قصد دارند موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد را در مناطق نزدیک‌تر به این کشور مستقر کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار