تربیت بر محور دین، مانع ایجاد بحران‌های آینده است

اگر تربیت واقعی فرزندان با محوریت دستورات دینی باشد قطعا در آینده دچار بحران و مشکل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین علوی کارشناس مذهبی در سلسله جلسات اخلاق با خادمان خورشید گفت: اگر تربیت واقعی فرزندان با محوریت دستورات دینی باشد قطعا در آینده دچار بحران و مشکل نمی‌شود.

او ادامه داد: در این زمینه باید به دستورات خداوند تبارک و تعالی و پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) توجه داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی گفت: رسول خدا (ص) در اواخر عمرش در جمع مهاجر و انصار فرمودند: من از میان شما میروم و دو چیز سنگین و گرانبها از خود در میان شما باقی میگذارم، یکی قران که در قالب یک کتاب کامل و غنی آسمانی و دیگری اهل بیت و عترتم است.

حجت الاسلام علوی افزود: پیامبر درباره‌ی قرآن به مردم فرموند، برای حل مشکلات خویش به قرآن پناه ببرید و با خواندن و فهمیدن قرآن و انس گرفتن با این کتاب آسمانی از برنامه‌های آن و دستور العمل‌های آن استفاده و اطاعت کنید.

او تصریح کرد: پیامبر از مردم خواست تا در تامین نیاز، اعم از نیازمندی‌های دینی، اجتماعی و سیاسی خویش به اهل بیت و عترت او که با قرآن و معارف اسلامی کاملا آشنا هستند مراجعه کنند.

این کارشناس مذهبی گفت: قرآن را با راهنمایی‌های آنان درست بفهمند احکام و قوانین فردی و اجتمایی اسلام را از آنان بیاموزند و از گفتار و رفتارشان پیروی کنند،  به آنان مهر بورزند و ولایت و و رهبری آنان را که ادامه‌ی ولایت و و رهبری پیامبر است بپذیرند، به این ترتیب در پرتو هدایت الهی به حیات فردی و اجتماعی خویش  ادامه دهند.
 
حجت الاسلام علوی افزود: همچنین قرآن و عترت جدایی نا پذیرند یعنی مسلمانان برای دست یافتن به سعادت دنیا و آخرت به این دو باهم نیاز دارند.

او ادامه داد: به قران نیاز دارند تا برنامه و دستور زندگی خود را از آن دریابند و به عترت نیاز دارند تا احکام و معارف قرآن را از آنان بیاموزند و آنان با رهبری و ولایت الهی خویش دل‌های آماده را به سوی خدا هدایت کنند و در اداره‌ی صحیح جامعه بکوشند و اهداف مقدس پیامبر را پیگیری کنند و در نهایت مسلمانانی که واقعا به برنامه‌های قرآن عمل می‌کنند و پیرو گفتار ورفتار اهل بیت هستند، هرگز گمراه نخواهند شد و به سعادت و سربلندی دنیا و آخرت دست می‌یابند.

انتهای پیام//ج. ر

قرآن و عترت جدایی نا پذیرند

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.