امام جمعه بوشهر:

خط خبری مقاومت در ایران اسلامی ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در جهان کنونی که با جبهه سنگین تهاجم خبری مواجه هستیم برای مقابله با آن، به ایجاد خط خبری مقاومت دانش بنیان نیاز داریم. .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که امروز در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد، گفت: کم بودن امکانات و جوان بودن فعالیت رسانه‌ای ما باعث شده که خط خبری ما در حالت دفاعی قرار گیرد و باید چاره‌ای در این زمینه اندیشیده شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در جهان امروز فعالیت‌های خبری و رسانه‌ای بسیار اهمیت دارد، زیرا می‌خواهند از این طریق ادراک‌ها را مدیریت کنند.

خط خبری مقاومت در ایران اسلامی ایجاد شود

او ادامه داد: در این شرایط نیاز است با عملیاتی ساماندهی شده و صحیح تهاجم خبری دشمن را خنثی کنیم و از سوی دیگر خودمان خبر تولید کنیم و جای آن‌ها را بگیریم.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب، تقوای خبری، اخلاق خبری و بصیرت خبری سه رکن اصلی حرفه خبرنگاری است.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین خبرنگاری را شغلی مقدس خواند و گفت: خداوند متعال به پیامبران و اولیاء الهی، به نحوی در عرصه خبررسانی مامویت داده است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز افزود: فعالیت‌های خبرنگار در دنیای امروز به قدرتی پر دامنه و گسترده تبدیل شده و خبرنگاران در جامعه کنونی اهمیتی ویژه و غیر قابل انکار دارند.

سردار علی رزمجو بیان کرد: شرایط خاص ملی، منطقه‌ای و جهانی و همچنین پیچیدگی اوضاع سیاسی و اجتماعی در درون و خارج از جغرافیای اسلامی بر اهمیت حرفه خبرنگاری می افزاید.

خط خبری مقاومت در ایران اسلامی ایجاد شود

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بیان کرد: خبرنگار از زوایای فکری مختلفی تحولات جامعه را بررسی و تحلیل می‌‎کند و با روش‌های گوناگون و برجسته سازی نکات مختلف، رویدادها را انعکاس می‌دهد.

سردار رزمجو گفت: امروز خبرنگاران جمهوری اسلامی ایران مانند شهید صارمی با حماسه آفرینی، جهانی شده اند.

او با تاکید بر اینکه خبرنگاران می توانند افکار را هدایت ‌کنند، تصریح کرد: امپراطوری های بزرگ رسانه ای و فرهنگی جهانی به صورت گسترده تشکیل شده اند و علیه نظام جمهوری اسلامی اقدامات رسانه ای و فرهنگی انجام می دهند و می توانند هویت های ملی، فرهنگی، دینی و اعتقادی ملل مسلمان را تهدید کنند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: در هر جنگی هر دو طرف تلاش می‌کنند از ابزارهای خود علیه هم استفاده کنند،در جنگ رسانه ای هم، این موضوع صادق است اگر دشمن با همه امکانات علیه ما بسیج شده، خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند با تسلط بر افکار دشمن، توطئه‌های آنان را نقش بر آب کنند.

سردار رزمجو بیان کرد: خبرنگار شخصیتی جریان ساز است و مدافع حقوق و افکار مردم؛ خبرنگار می‌تواند ارتباط بین حاکمیت و مردم را برقرار سازد و برای وحدت و انسجام میان مردم و حاکمان تلاش کند.

روزنامه‌نگار پیشکسوت و عضو هیات علمی دانشگاه تهران هم گفت: اکنون قدرت کشورمان در همه عرصه‌های مختلف مثال زدنی است و خبرنگاران برای مقابله با توطئه‌های دشمن که می‌خواهند این دستاورد‌ها را کمرنگ نشان دهند، رسالت سنگینی را برعهده دارند.

دکتر امید علی مسعودی افزود: امروزه خبرنگاران در زمینه ارائه مطالبات مدنی جامعه نقش بسزایی دارند و نقش رسانه‌ها برای جریان دادن به این تفکرات بی بدیل است.

خط خبری مقاومت در ایران اسلامی ایجاد شود

او همچنین با اشاره به مشکلات رسانه‌ها بیان کرد: رسانه‌های مکتوب مشکلات عمده‌ای دارند مانند کمبود مخاطب و کمبود کاغذ که نیاز به حمایت مسئولان در این حوزه‌ها وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به تبدیل شدن زندگی‌های سنتی به دیجیتال گفت: اکنون مخاطبان رسانه‌های دیجیتال بیش از مخاطبان رسانه‌های مکتوب است و مطالبی که رسانه‌های دیجیتال منعکس می‌کنند، در جامعه بیشتر بازنشر می‌شوند.

مسعودی همچنین با اشاره به اینکه پیام رسان‌های داخلی در کشورمان نیازمند حمایت بیشتری هستند، افزود: خبرنگاران به عنوان واسطه‌ مردم و مسئولان می‌توانند در معرفی این پیام‌رسان‌ها و تلاش جوانان ایرانی در این زمینه موثر باشند.

خط خبری مقاومت در ایران اسلامی ایجاد شود

در این مراسم از پیشکسوتان خبر استان بوشهر و داوران جشنواره رسانه‌ای ابوذر قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

مراسم روز خبرنگار در بوشهر

برچسب ها: رسانه ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.