کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان

وزش باد شدید و طوفان سبب کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در منطقه خواهد شد

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  نخعی ، کارشناس هواشناسی استان گفت: هم اکنون در بیشتر مناطق استان همچون سربیشه، بیرجند و زهان وزش باد شدید گزارش شده و سرعت وزش باد در فردوس ۵۸ کیلومتر بر ساعت و نهبندان ۵۴ کیلومتر بر ساعت است.

او  افزود: کاهش دید افقی در ۲۴ ساعت گذشته برای سربیشه به ۴ هزار متر، حاجی آباد زیرکوه ۶ هزار متر رسید.

نخعی گفت:تا پایان این هفته وزش باد شدیدگاهی خیلی شدید، سبب خیزش گرد و خاک، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در منطقه خواهد شد و می‌تواند در نوار مرز شرقی شامل شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه و خوسف، طوفان و گرد و خاک قابل پیش بینی است.

بنا به گفته کارشناس هواشناسی استان در این مدت در نیمه شرقی و مرکزی استان اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، بروز خسارت، شکسته شدن درختان، افزایش غلظت گرد و غبار و ذرات معلق در هوا، سقوط تابلو‌ها و اجسام از ارتفاع در ساختمان‌های در حال ساخت پیش بینی می‌شود.

نخعی با بیان اینکه به لحاظ دمایی عمده کاهش دما روز گذشته در استان رخ داده است افزود: امروز و فردا هم به طور نسبی حدود یک تا ۳ درجه دمای هوا کاهش می‌یابد.

در شبانه روز گذشته زهان با حداقل دمای ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین و طبس با حداکثر دمای ۴۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.

تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر بود که پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز بیرجند بدون تغییر باشد.

انتهای پیام/ک

ثبت بیشترین سرعت وزش باد در بیرجند و طبس

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.