نجات بیش از ۸۰ مهاجر در آب‌های لیبی

سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای از نجات بیش از ۸۰ مهاجر از آب‌های سواحل لیبی خبر داد.

نجات بیش از ۸۰ مهاجر در آب‌های لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس اطلاعات اولیه، کشتی کمک‌های بشردوستانه «اوشن وایکینگ» صبح شنبه بیش از ۸۰ مهاجر را از آب‌های سواحل لیبی نجات داد که عده‌ای از آن‌ها زیر سن قانونی هستند.

این دومین عملیات نجات کشتی مزبور طی ۲۴ ساعت گذشته است. در عملیات روز جمعه هم ۸۵ نفر از دریا نجات یافتند که پنج نفر آن‌ها زن و چهار نفر کودک هستند.

کشتی اوشن وایکینگ در اجاره سازمان غیر دولتی «اس او اس» و سازمان پزشکان بدون مرز است. در حال حاضر حدود ۱۷۰ نفر که همگی از اتباع کشور‌های جنوب صحرای آفریقا هستند، داخل این کشتی هستند که یکشنبه گذشته بندر مارسی فرانسه را ترک کرد.

«متئو سالوینی»، وزیر کشور ایتالیا که در پی برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه اکتبر است، بلافاصله پس از عملیات نجات کشتی اوشن وایکینگ، در نامه‌ای به دولت نروژ که این کشتی پرچم آن را حمل می‌کند، تاکید کرد ایتالیا نه مسئولیت قانونی دارد نه مایل است مهاجران غیرقانونی ناشناس را که در داخل این کشتی هستند، بپذیرد.

نروژ هنوز به این نامه واکنشی نشان نداده است، اما وزیر دادگستری و مهاجرت این کشور در تلویزیون دولتی اعلام کرد این مهاجران باید به آفریقا، تونس یا لیبی بازگردانده شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار