ذخیره سازی بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی

فرماندار خوی گفت:براثر بارندگی‌های امسال ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سفره‌های زیر زمینی خوی ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، سید محمد عابدی فرماندار خوی در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان خوی از نظر آب‌های زیر زمینی یکی از دشت‌های ممنوعه می‌باشد و متاسفانه سطح ایستایی آب چاه‌ها در حال عقب نشینی است.
 
او با بیان اینکه در گذشته به دلایل گوناگون در این شهرستان سدی احداث نشده و الآن خوی به عنوان شهر بدون سد معروف است، افزود: ۹۰ در صد آب‌های مورد نیاز خوی از چاه‌های عمیق تامین می شود وما بخاطر جبران بعضی کمبود‌ها در یک اقدامی حساب شده نهر‌های سنتی شهر را احیا کردیم؛ و توانستیم آب‌های زیر زمینی را تقویت نماییم.
 
او ادامه داد: در فصل‌های بارندگی امسال ۳۰ میلیون مترمکعب آب را کنترل کردیم و با استفاده از آب رودخانه‌ها و نهر‌ها آب بیشتری در سفره‌های زیر زمینی ذخیره شد، امیدواریم در سال‌های آتی این مقدار را به ۵۰ میلیون مترمکعب افزایش دهیم.

فرماندارخوی دربخشی از سخنان خود به اتحاد و همدلی مسئولین این شهر اشاره کرد، افزود: شهرستان خوی در میان دیگرشهرستان‌ها شهری آرام و ایده آل است ودر همه زمینه‌ها با تمام دیدگاه‌ها فعالیت‌های چشمگیر دارد و این آرامش نتیجه اتحادوهمدلی مسئولین این شهرستان می‌باشد.
 
عابدی تاکید کرد: توسعه و پیشرفت و کار‌های مثبت در یک فضای آرام و بدون تنش به جلو می‌رود واگر مسائل حاشیه مدنظر قرار گیرد از اصل پیشرفت جامعه دور می‌مانیم.

فرماندار خوی در باره برگزاری جشنواره شمس و مولانا نیز گفت: امسال هم مثل سال‌های گذشته جشنواره را با برنامه ریزی‌های دقیق و با قدرت هرچه بیشتر برگزار می‌کنیم و با اجرای طرح‌های عمرانی در این زمینه امیدواریم که در سال‌های آتی با استقبال میلیونی مردم کشورمان در این جشنواره‌ها شاهد باشیم.

 
انتهای پیام/م
 

نشست خبری فرماندار خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.