درمان ۱۰ درصد از مبتلایان به هپاتیت سی در مشهد

تاکنون ۱۰ درصد از مبتلایان به هپاتیت سی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد درمان شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی حسین پور کارشناس مسئول بیماری‌های ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تعداد مبتلایان به بیماری هپاتیت سی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۵۰۰ نفر است ،گفت: بیماری هپاتیت سی واکسن ندارد، اما درمان قطعی دارد و با دارو قابل درمان است.

او تصریح کرد: بر خلاف ناقلین بیماری هپاتیت بی که تنها ۱۰ درصد آنان دچار عوارض کبدی می‌شوند، ۹۰ درصد مبتلایان به ویروس هپاتیت سی دچار التهاب و عوارض کبدی می‌شوند که باید تحت درمان قرار گیرند.

کارشناس مسئول بیماری‌های ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزینه زیاد درمان مبتلایان به هپاتیت سی و پیگیری امور درمانی آنان را که اغلب معتادان تزریقی هستند از چالش‌های کنترل این بیماری است و هزینه درمان یک بیمار مبتلا به ویروس هپاتیت سی به جز هزینه آزمایش‌های آن حدود ۱۰ میلیون ریال است.

حسین پور افزود: هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس هپاتیت سی معتادان تزریقی هستند و پیگیری درمان آن‌ها با مشکلات مختلف روبرو است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت در حال برنامه ریزی برای حذف بیماری هپاتیت سی در کشور تا سال ۲۰۳۰ است.

هپاتیت سی نوعی عفونت است که کبد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.این بیماری اغلب علائمی ندارد، اما عفونت مزمن موجب زخم شدن کبد می‌شود و پس از چند سال به سیروز کبد می‌انجامد.هم اکنون ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلیون نفر در جهان به بیماری هپاتیت سی مبتلا هستند.
 
انتهای پیام//ف.ص
 

برنامه ریزی وزارت بهداشت برای حذف بیماری هپاتیت سی تا سال ۲۰۳۰ در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.