آغاز زندگی مشترک موفق، نیازمند سلامت جسمی و روحی طرفین است

برای آغاز یک زندگی مشترک موفق، بجز دوست داشتن، سلامت روانی و جسمی طرفین هم ملاک می‌باشد به همین خاطر، زوجین باید با داشتن اطلاعات کامل و جامع این امر مقدس را به انجام برسانند.

آغاز زندگی مشترک موفق، نیازمند سلامت جسمی و روحی طرفین استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به انجام آزمایشات قبل از ازدواج گفت: در حال حاضر برای ازدواج در ایران یکسری قوانینی وجود دارد که هر زوج باید قبل از عقد آن‌ها را طی کنند، آزمایش برای تشخیص بیماری‌های خطرناک است که در آزمایشگاه از زوجه نمونه خون گرفته می‌شود تا چند بیماری خونی از جمله؛ هپاتیت، تالاسمی و سیفلیس بررسی شود.

او افزود: بیماری تالاسمی به دو نوع ماژور و مینور تقسمیم می‌شود تالاسمی مینور نوعی بیماری کم خونی قابل درمان است، اما تالاسمی ماژور کم خونی شدید است که قابل درمان نیست، این بیماری می‌تواند تاثیر زیادی در ازدواج داشته باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: سیفلیس هم یک بیماری مقاربتی عفونی است چنانچه در نمونه خونی زوجین مشکلی وجود داشته باشد آزمایش مجدد یا ارجاء به آزمایشات تخصصی ژنتیکی و مشاور ژنتیکی پیش از ازدواج به آنان بخصوص در ازدواج‌های فامیلی توصیه خواهد شد.

او افزود: زوجین برای اینکه زندگی مشترک موفق‌تر و بهتری داشته باشند باید در جلسات آموزش روانشاسی، حقوقی، شرعی، روابط زنا شویی و ... مخصوص زوجین که در آزمایشگاه دانشکده علوم پزشکی برگزار می‌شود شرکت کنند این جلسه جداگانه برای آقا و خانم برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ز. ج
 
 

ضرورت آزمایشات پیش از ازدواج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.