سرنوشت نافرجام ۷ توله ببر در مشهد / با خاطیان برخورد می شود

کارشناس حیات وحش خراسان رضوی گفت: در اردیبهشت و خرداد ماه امسال ۸ توله ببر از ۳ ببر ماده در باغ وحش مشهد تلف شدند.

سرنوشت نا فرجام ۷ توله ببر در مشهد// منتشر نشود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،   تورج همتی مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت:در اردیبهشت و خرداد ماه امسال ۸ توله ببر در باغ وحش مشهد تلف شدند.
 
او  ادامه داد: ۶ قلاده از این توله ببر‌ها به دلیل عفونت تنفسی و یک قلاده دیگر نیز به دلیل بیماری یوتانایز جان خود را از دست دادند.

او تصریح کرد: بیماری یوتانایز بیشتر در بین ببر‌ها شایع است ، در این بیماری ببرِ مادر به دلیل شیر ندادن و یا دیگر مشکلات که ناشی از توهم است توله خود را می درد و جان او را می‌گیرد.

مدیرکل سازمان محیط زیست خراسان رضوی گفت: ما همچنان پیگیر هستیم که اگر این مرگ همزمان امری طبیعی نبوده و سهل انگاری و اشتباه از طرف ما بوده باشد قطعا با خاطیان این اتفاق برخورد کنیم.
 
 
همتی با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد توله ببر‌ها سالم به دنیا نمی‌آیند و ۳قلاده از این توله ببر‌ها نیز مرگشان به همین صورت بوده، در تلاش هستیم تا علت اصلی این عفونت همزمان را پیدا کنیم.

او با بیان اینکه احتمال وجود این عفونت در دیگر توله ببر‌ها هم وجود دارد تصریح کرد: ما با کمک سازمان دامپزشکی احتمال بروز این عفونت را در دیگر ببر‌ها به صفر می‌رسانیم.
 
انتهای پیام// ع. ع

تلف شدن توله ببرها در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.