اردبیل قطب شتر دوکوهانه کشور است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه شتر کشور گفت: استان اردبیل تنها قطب شتر دوکوهانه کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر سیداحمد سیدعلیان، مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه شتر کشور امروز در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: شتر دوکوهانه در در دهه ۵۰ بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت داشت ولی به مرور زمان از جمعیت آن کاسته شده است.

او افزود: شتر حیوانی سازگار با شرایط نامساعد محیطی و کم آب است و با برنامه های دقیق کارشناسی می‌توان به راحتی جمعیت این حیوان ارزشمند را از انقراض و نابودی نجات داد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح توسعه پرورش شتر کشور همچنین در ادامه گفت: جمعیت شتر در حال حاضر در کشور ۱۸۰ هزار نفر می‌باشد که تنها در استان اردبیل ۱۵۰ نفر شتر دوکوهانه وجود دارد.

سید علیان افزود: قرار است با حل تمام مسائل و مشکلات پیش‌روی تولید مثل شتر و با مساعدت‌های حمایتی مسئولان بویژه در از لحاظ اعتباری از انقراض این حیوان نجیب و مورد نیاز شدید عشایر غیور جلوگیری کنیم.

او بیان کرد: هفت استان کشور به عنوان آزمونه سایت الگویی زنجیره ارزشی شتر تعریف شدند و امیدواریم با برنامه‌های اصلاحی که در این پایلوت‌ها انجام خواهد شد بتوانیم جمعت این حیوان ارزشمند را به نحو قابل‌قبولی افزایش دهیم.

سیدعلیان افزود: اولویت اول در پرورش شتر جلوگیری از  انقراض نسل آن ؛ در درجه دوم تولید شیر و در درجه سوم تولید گوشت شتر است .

انتهای پیام/ع

وجود ۱۸۰ هزار نفر شتر دوکوهانه در کشور

 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار