استاندار کرمان گفت: برای اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفر کارگر مشمول بازنشستگی زغالسنگ در استان بازنشسته شوند، باید ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار تامین شود.

بازنشستگی کارگران ذغالسنگ کرمان، منوط به تامین اعتباربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدجواد فدایی استاندار کرمان امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با محوریت مشکلات زغالسنگ گفت: برای اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفر کارگر مشمول بازنشستگی زغالسنگ در استان بازنشسته شوند، باید چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور به تامین اجتماعی پرداخت شود که ۱۲۸ میلیارد تومان بار مالی دارد و زغالسنگ این منابع را ندارد.

او افزود: مصوب شد دو راه با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی در زمینه استفاده از حقوق دولتی معادن استان و تقسیط بدهی به صورت ۱۰ ساله و پرداخت قسطی به تامین اجتماعی دنبال شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: مقرر شد بعد از این چهار درصد حق بیمه با پیگیری اتاق بازرگانی و دریافت مصوبه شورای گفت و گوی ملی و سایر مراجع، به صورت مستمر و ماهیانه دریافت شود.

او درباره مطالبات شرکت زغالسنگ استان کرمان از ذوب آهن اصفهان بیان کرد: مطالبات از ذوب آهن اصفهان مصوبه هیئت دولت را دارد و پیش بینی منابع نیز صورت گرفته، اما بخشی از مصوبات اجرا و پرداخت بدهی صورت نگرفته که قرار شد توسط نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت این مسئله پیگیری شود.

استاندار درباره قانون معافیت مالیات مستقیم افزود: به دلیل اینکه بهره بردار و صاحب معدن متفاوت هستند، مشمول قانون مالیاتی نمی‌شوند و قرار شد اتاق بازرگانی در این زمینه پیگیری و مصوبه شورای گفت و گوی ملی و سایر مراجع را اخذ کند.

فدایی گفت: پیشنهاد شورای گفت و گوی استان کرمان این است بدهی کارفرمایان زغالسنگ به تامین اجتماعی ۶۰ ماهه بدون جریمه تقسیط شود.

استاندار کرمان بیان کرد: مدیری دلسوز است که از همه ظرفیت‌های قانونی و همچنین ظرفیت‌های قانونی که متقاضی از آن اطلاع ندارد، استفاده و کمک کند.

انتهای پیام/ح

اعتبار نیاز بازنشسته شدن کارگران ذغالسنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.